خرید طلا, خرید کادو

آشنایی با انواع مدل های گوشواره طلا (بخش اول)

earring

آشنایی با انواع مدل های گوشواره طلا (بخش اول): خرید طلا بویژه خرید گوشواره طلا برای خانم ها و آقایان بسیار لذت بخش است. گوشواره طلا یکی از رایج ترین زیورآلات برای زنان و مردان است. گوشواره طلا یکی دیگر از پرکاربرد ترین زیورآلات و اکسسوری ها در پوشش زنان، دختران و مردان می باشد. استفاده از انواع گوشواره از جمله گوشواره طلا و جواهر از گذشته تا امروز، بین عموم مردم اعم از مردان و زنان رواج داشته است.

شکل گوشواره طلا، جنس گوشواره طلا و تناسب گوشواره طلا با لباس ها و اندام شما تاثیر اساسی روی استایل شما خواهد داشت. البته خرید گوشواره طلا مناسب می تواند زیبایی ها را چند برابر کند. همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید گوشواره طلا زنانه، دخترانه و مردانه با قیمت مناسب و طرح های ظریف، از تمام محصولات در شرکت بنیان آفرینان جلوه (مجموعه جواهری جلوه) و سایت جلوه دیدن فرمایند.

بدیهی است کلیه محصولات جواهری جلوه بصورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا ارائه می شوند. در مقاله حاضر سعی بر این است اطلاعات کافی در خصوص انواع گوشواره طلا، خرید گوشواره طلا، خرید آنلاین گوشواره طلا، فروش گوشواره طلا و سرمایه گذاری طلا از طریق خرید گوشواره طلا به همراهان عزیز ارائه نمائیم. اگر قصد خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافیست سری به گالریهای دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید.

earring

پیدایش گوشواره طلا

گوشواره طلا از جمله زیورآلاتی است که از هزاران سال پیش توسط انسان مورد استفاده قرار میگرفته است. جالب است بدانید که این وسیله زینتی ابتدا توسط مردان مورد استفاده قرار می گرفت. با گذشت زمان تمایل استفاده از گوشواره توسط زنان بیشتر شد. اولین نشانه های گوشواره در سرزمین ایران به تمدن ایلام مرتبط است. همچنین در آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید که قدمت چندین هزار سال دارد، میتوان آثار و شواهدی از کاربرد گوشواره را در میان مردان آن دوران مشاهده نمود. گفتنی است در گوش چپ مردان نمکی کشف شده در معادن نمک استان زنجان که به دوره ساسانی مرتبط است گوشوارهای از جنس طلا یافت شده است.

بدیهی است در طول تاریخ گوشواره های مختلفی که توسط انسان ساخته و مورد استفاده قرار می گرفته است به مناطق مختلف جهان گسترش یافته است. گوشواره های چلچراغی که هزاران سال است که در هند و خاورمیانه محبوبیت دارند، از سال ۱۹۲۰ میلادی در صنعت مد غرب ظاهر شدند. همچنین اولین گوشواره های میخی توسط اتروسکن ها قبل از به قدرت رسیدن روم استفاده گردید.

شکل امروزین گوشواره از سال ۱۹۲۰ وارد بازار شده است. لازم به ذکر است گوشواره های حلقه ای از زمان عصر برنز، گوشواره های قلابی از زمان روم باستان و گوشواره های کلیپسی در قرن بیستم رو نمایی شدند. در فرهنگ های مختلف جهان از گوشواره بعنوان حفاظت گوش در برابر روح شیطان تا نمایش موقعیت اجتماعی، طبقه اجتماعی، ثروت و … استفاده شده است.

انواع گوشواره طلا

گوشواره های طلا بر حسب طرح مختلف در سه رنگ زرد، سفید و رز گلد به همراه سنگ های قیمتی و یا بدون آنها ساخته می شوند. هر روزه تغییرات چشمگیری در طراحی و ساخت انواع طلا و جواهرات از جمله گوشواره طلا داده می شود. زمانی که شما تصمیم به خرید طلا در مناسبت های مختلف از جمله هدیه تولد، سالگرد ازدواج، هدیه فارغ التحصیلی و… میگیرید، انتخاب یک جفت گوشواره طلا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید گوشواره طلا برخلاف دستبند طلا، النگو طلا و انگشترطلا دیگر نیاز ی به در نظر گرفتن سایز ندارد. در حال حاضر طیف گستردهای از انواع گوشواره از نظر طرح، اندازه، جنس فلز، نوع سنگ قیمتی به کار رفته و قیمت وجود دارد. با توجه به وجود این تنوع، باید قبل از خرید طلا و یا هر نوع گوشواره طلا، به نکات مهم توجه کرد.

earring

گوشواره طلا کلیپسی

در دهه ۱۹۷۰ میلادی هنوز سوراخ کردن گوش رایج نشده بود. در نتیجه زنان از گوشواره های طلا کلیپسی استفاده میکردند. این مدل، هنوز هم در میان مردم رواج دارد. به این صورت که یک کلیپس محکم که گوشواره طلا از آن آویزان است، لاله گوش را میگیرد و در جای خود ثابت نگه میدارد. برای این گوشواره لازم نیست گوش خود را سوراخ کنید. پیدا کردن نمونهای که استفاده آسانی داشته باشد چندان راحت نیست. توصیه میشود در خرید طلا و جواهرات گران قیمت از این مدل گوشواره استفاده نکنید زیرا احتمال گم شدن آن زیاد است.

گوشواره طلا حلقه ای

گوشواره طلا حلقه ای یکی از پرطرفدارترین انتخاب خانم ها برای مهمانی است. همانطور که از نام گوشواره مشخص است، شکل دایرهای دارد. این نوع گوشواره اغلب از جنس طلا ساخته میشود و برای زیبایی بیشتر ممکن است روی آن سنگ های ریز کار کنند. گوشواره طلا حلقه ای درون سوراخ گوش قرار میگیرد و دور نرمه ی گوش حلقه میشود. چرا که مدل آنها به شکلی است که نه مانند گوشواره های طلا میخی به طور کامل به گوش چسبیده اند و نه مانند گوشواره های آویز از گوش فاصله زیادی دارند. گوشواره طلا دارای حلقه های باریک و بزرگ برای جوانان و نوجوان ها مناسب است.

گوشواره طلا هاگی

هاگ در زبان انگلیسی به معنی بغل کردن است. در این مدل نیز همچون نمونه حلقه ای دو انتهای گوشواره به هم میرسند و اصطلاحاً همدیگر را در آغوش میکشند.

گوشواره طلا آویزی

معمولا سازندگان طلا با اضافه کردن سنگهای قیمتی یا مروارید، به جلوه و زیبایی این مدل از گوشواره ها میافزایند. البته گوشواره طلا آویزی مورد سلیقه همه خانم ها نیستند و معمولا به دلیل آنکه ممکن است به لباس یا جاهای دیگر گیر کنند، نمیتوان همیشه از آنها استفاده کرد. گوشواره های طلا آویز برای زنانی که موهای بلندی دارند گزینه مناسبی است. این نوع گوشواره آویز میتوانند تماماً فلزی یا ترکیبی از فلز و جواهر باشند.

گوشواره طلا آویز چندشاخه

گوشواره طلا آویز چندشاخه، طرحی پیچیده تر و شلوغ تر از آویز های معمولی دارد. آویز چندشاخه برای صورت های بیضی و صورت های قلبی شکل مناسب است. همچنین زنانی که موهای بلندی دارند بهتر است این نوع گوشواره را برای خود انتخاب کنند.

earring

گوشواره طلا رشته ای

این نوع گوشواره طلا طراحی زنجیرمانند و ساده ای دارد. از پشت گوش آویزان میشود. این گوشواره طلا قفل ندارند و خودشان در سوراخ گوش فرو میروند. گوشواره طلا رشته ای برای صورتهای قلبی مناسب است. البته همیشه باید مراقب آنها باشید که به لباس یا موهایتان گیر نکند.

از دیگر انواع مدل های گوشواره طلا می توان به گوشواره طلا مدل گلگوش، گوشواره طلا کلاستر، گوشواره طلا قطره ای، گوشواره طلا اشکی، گوشواره طلا لوستری، گوشواره طلا مینیمال، گوشواره طلا مدرن، گوشواره طلا دارای مروارید و گوشواره طلا مدل بخیه ای اشاره نمود.

انواع قفل گوشواره طلا

نوع قفل طلا و جواهرات، اهمیت زیادی دارد. اگر قفل مناسبی برای گوشواره طلا انتخاب نشود، بدون اینکه که متوجه شوید، گوشواره باز میشود و ممکن است گم شود. بنابراین آشنایی با انواع مختلف قفل گوشواره طلا به شما کمک میکند تا نمونه هایی را انتخاب نمائید که احتمال باز و گم شدن آنها بسیار کم است. خاصه زمانی که نسبت به خرید طلا و جواهر گرانقیمت اقدام می کنید.

قفل اهرمی

این قفل دارای یک قلاب است که از طریق یک اهرم لولایی به پشت گوشواره طلا متصل میشود. این مدل قفل گوشواره طلا بسیار مرسوم و یکی از رایجترین قفل های گوشواره طلا در اروپاست. اما بیشتر برای گوشواره های طلا با اندازه بزرگ مناسب است.

earring

قفل قلابی

اغلب گوشواره های طلا یک سیم خمیده در بالای خود دارند که در لاله گوش قرار میگیرد و گوشواره طلا را ثابت نگه میدارد. قفل قلابی اغلب به صورت شکل قفل پشتیبان در انتهای خود نیازی ندارد. این قفل به قفل آفریقای هم مشهور است.

قفل فشاری

قفل های فشاری به قفل ضربهای هم مشهور هستند. این قفل اغلب در گوشوارههای طلا حلقه ای مشاهده میشود. به این صورت که بخشی از پشت گوشواره طلا قابلیت خم و صاف شدن را دارد. از این نوع قفل در گوشواره های طلا مردانه هم استفاده میشود و میتوان گفت اکثر گوشواره های طلا مردانه از این نوع قفل بهره میبرند.

earring

کلام آخر

در گام نخست باید بدانید که دنبال چه نوع خرید طلا و جواهری هستید. محبوبترین جنس برای گوشواره، طلاست. مدلهای مختلف گوشواره طلا به همراه انواع قفل گوشواره طلا در مقاله حاضر معرفی شدند. بحث مهم دیگر عیار طلا(طلای ۱۸ عیار و طلای ۲۴ عیار)، خرید آنلاین طلا، فروش اینترنتی طلا و خرید و فروش حضوری طلا است. بنابراین برای تهیه و خرید مدل های مختلف گوشواره طلا بایستی موضوع را از گالرهای آنلاین و حضوری دارای مجوز فعالیت از اتحادیه طلا و جواهر جستجو نمود. در این راستا ضروری است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود.

لازم به ذکر است این موضوع همواره مورد تاکید آقای محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر است. اگر شما همراه عزیز جواهری جلوه نیز علاقمند و طرفدار گوشواره طلا هستید، میتوانید مدلهای مختلف و بسیار متنوع و جذاب آن را در فروشگاه حضوری و آنلاین شرکت بنیان آفرینان جلوه (با برند تجاری جواهری جلوه) مشاهده و خریداری کنید. لازم به ذکر است تمامی گوشواره های طلای مجموعه جواهری جلوه دارای ضمانت بوده و اصالت آنها مورد تائید و از طلای ۱۸ عیار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *