خرید طلا, طلا و جواهر

بهترین نوع طلا مناسب برای سرمایه گذاری

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

بهترین نوع طلا مناسب برای سرمایه گذاری: دیر زمانی است که انسان طلا را به عنوان فلزی گران بها و بادوام شناسایی کرده است که با گذشت زمان دچار فرسودگی نمی شود.

می‌دانیم که بازار طلا نسبت به بازار ارز و دلار وضعیت باثبات و ایمن‌تری جهت سرمایه‌گذاری دارد. تشخیص نوع طلا و دریافت مشاوره از متخصصین امر برای خرید طلا و سرمایه گذاری طلا از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید طلا می تواند علاوه بر زیبایی و جذابیت یک سرمایه گذاری اطمینان بخش به شمار آید.  همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید طلا اعم از خرید طلا با اجرت، خرید طلا کم اجرت و طلا بدون اجرت با قیمت مناسب و طرح های ظریف و جذاب، از تمام محصولات شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) و کالکشن مختلف در سایت جلوه دیدن فرمایند.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

بدیهی است کلیه محصولات جواهری جلوه بصورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا ارائه می شوند. در مقاله حاضر سعی بر این است اطلاعات کافی در خصوص انواع طلا، معایب و مزایای انواع طلا، طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، طلای دست دوم، نحوه خرید طلا، خرید آنلاین طلا و سرمایه گذاری طلا از طریق خرید طلای کم اجرت و طلای بدون اجرت را به همراهان عزیز ارائه نمائیم. اگر قصد خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید.

چرا طلا گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟ و البته کدام نوع طلا؟

پیش از این که بگوییم کدام طلا برای سرمایه گذاری بهتر است باید ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم که به چه علت طلا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. عدم ثبات اقتصادی در کشور و نوسانات سال‌های اخیر در بازار ارز و دلار، از مهمترین عواملی بوده‌اند که باعث گرایش بیشتر مردم به سمت سرمایه گذاری‌های امن با ریسک کمتر شده‌اند. سرمایه‌گذاری در زمینه خرید طلا به دلایل متعددی همچون قدرت نقدشوندگی بالا، ارزش ذاتی فلز طلا، داشتن ریسک پایین، داشتن امنیت در سرمایه‌گذاری، نرخ رشد بالا، عدم تاثیرات منفی بحران‌های اقتصادی و سیاسی بر ارزش طلا و ….. همواره از استقبال چشمگیری برخوردار بوده و هست.

 کدام طلا مزیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد؟

احتمالا اولین سوالی که به ذهن‌تان رسیده است این است که طلا چه انواعی دارد و کدام طلا را باید انتخاب کنید که کمترین ضرر و بیشترین سود را برایتان داشته باشد. در زمان خرید طلا با قصد سرمایه‌گذاری دو نکته از اهمیت خاصی برخوردار است. نکته اول این که باید سعی کنید طلایی را انتخاب کنید که بدون اجرت، ارزش افزوده و سود کمتر باشد. نکته دوم مربوط به توان مالی شماست. ممکن است مبلغی را که پس انداز کرده‌اید حتی برای خرید یک قطعه طلای معمولی و کم وزن نیز کافی نباشد و در این صورت موفق به سرمایه‌گذاری نشوید(البته جای نگرانی وجود ندارد و شرکت بنیان آفرینان جلوه برای این مورد هم گزینه و حق انتخاب برای همراهان خود تدبیر و اندیشیده کرده است که در مقاله جداگانه ای بدان پرداخته خواهد شد)

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

طلای کم اجرت؟

هنگامی که صحبت از خرید طلا می‌شود، یکی از معیار هایی که در تصمیم گیری و انتخاب افراد تاثیر گذار خواهد بود، اجرت ساخت طلا می‌باشد. در واقع اجرت طلا هزینه ای است که بابت مراحل طراحی و ساخت در نظر گرفته می‌شود. اگر محصولی که طراحی شده، فرآیند ساخت ساده تری داشته باشد. اجرت ساخت آن نسبت به سایر محصولات کمتر بوده و در اصطلاح به آن طلای کم اجرت گفته می شود.

با توجه به شرایط مورد نظر هر شخصی ممکن است طلای کم اجرت و یا طلا با اجرت ساخت بالاتر مورد نظر قرار گیرد. عموما ذهنیت افراد بر این باور است که اجرت ساخت طلا در طلافروشی های سنتی نسبت به گالری‌ طلا پایین تر می باشد. این در حالی است که لزوما این اتفاق رخ نمی دهد و ممکن است که در یک گالری محصولات طلای کم اجرت نیز به مشتریان ارائه گردد.

طلا بدون اجرت؟

کار های بدون اجرت، شمش طلا یا سکه طلا نیست. طلا های بی اجرت طلای آب شده یا طلای دست دوم است. بعضی از طلافروشی های سنتی، محصولاتی که قبلا توسط افراد خریداری شده اند را به عنوان طلای دست دوم از آنها خریداری کرده و با پرداخت کاری و ترمیم طلا، آن را به معرض فروش می‌گذارند. در واقع هنگامی که طلایی را از مشتریان خریداری می کنند، صرفا مبلغ طلای بکار رفته در آن محصول را پرداخته و پس از آن نیز هزینه ای بابت طراحی و ساخت نمی‌پردازند. بنابراین طلایی که برای فروش گذاشته اند، بدون در نظر گرفتن هزینه ساخت قیمت گذاری شده و به آن طلای بدون اجرت می‌گویند.

در بعضی موارد هدف خرید طلا برای یک شخص صرفآ استفاده از محصول و زیبایی آن نبوده و به نوعی قصد پس انداز سرمایه خود به واسطه خرید طلا دارند. این افراد معمولا تمایل به خرید طلا بدون اجرت دارند. همیشه طلا بدون اُجرت یا دست دوم لزوما قدیمی و کهنه و داغون نیست. در بسیاری از اوقات فردی که طلای خود را می فروشد به پول آن نیاز داشته و سرویس یا دیگر ملزومات طلای خودش رو به صورت نو به فروش می رساند. یا بسیاری از افراد جهت چشم و همچشمی هر از چندگاهی طلاهای خود را می فروشند و طلای نو می خرند که این طلا کار کرده نیست ولی دست دوم محسوب می شود.

طلای آبشده

طلای آبشده بطور اخص به دلیل ارزشمند بودن، نقدشوندگی، بازدهی خوب و حفظ ارزش پول با گذشت زمان می تواند به عنوان یکی از روش های مطمئن و جذاب سرمایه گذاری بشمار آید. اما سرمایه گذاری در زمینه طلای آبشده مستلزم آگاهی، شناخت طلا و داشتن دانش و اطلاعات کافی است. بدیهی است تشخیص طلای آبشده اصل از طلای آبشده بدل، ضمانت اصل بودن طلای آبشده و همچنین عیار طلای آبشده برای خرید و سرمایه گذاری بسیار مهم هستند. خرید و فروش طلای آب‌شده در دو نوع طلای آبشده معمولی و شمش انجام می شود. عیار طلای آبشده معمولی که از ذوب کردن طلاهای دست دوم و متفرقه به دست می‌آید، کمتر از ۹۰۰ بوده و مظنه این نوع طلا در بازار تعیین می شود.

بدیهی است طلای آبشده به عنوان یکی از بهترین معاملات خرید طلا و فروش طلا به شمار می‌رود.

اگر تجربه خرید طلا داشته باشید حتما می‌دانید که طلافروشان در هنگام فروش طلا مبلغی تحت عنوان اجرت ساخت و مالیات از شما دریافت می‌کنند. از مهم‌ترین مزیت های طلای آبشده می توان به نداشتن اجرت ساخت، عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید، کمتر بودن قیمت خرید نسبت به طلای دست دوم، نداشتن هزینه بسته‌بندی نسبت به خرید شمش و سکه، داشتن بازار غیر متمرکز (همیشه خریدار و فروشنده دارد)، محاسبه قیمت در زمان خرید و فروش بر مبنای عیار درج شده بر روی طلای ذوب شده، قدرت نقدشوندگی بالا در شبکه طلای کشور و طلا فروشی‌ها، قابلیت تبدیل طلای آب شده به زیورآلات دلخواه توسط طلاسازان، قابلیت حمل و نقل آسان و عدم محدودیت در میزان خرید طلای آب شده اشاره نمود.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

اگر از قبل طلای آبشده خریداری کرده باشید می‌توانید آن را به یک کارگاه طلاسازی بدهید تا طلای آبشده را به شکل دلخواه شما در بیآورد. بنابراین هم طلای دلخواه خود را بدست می آورید. هم به دلیل خرید طلای آبشده قبلی در قیمت پایین‌تر نسبت به قیمت و مظنه روز، منفعت بیشتری حاصل می کنید.

  تفاوت طلای آبشده و شمش طلا؟

یکی از  تفاوت‌های مهم و اصلی میان طلای آبشده با طلای خام در میزان عیار آن‌ها است. طلای آبشده همان طلای ۱۸ عیار است که از ذوب طلای دست دوم به دست می‌آید. طلای خام یا شمش همان طلای ۲۴ عیار است. حتی طلای خام را همان شمش طلا نیز می‌دانند. طلای خام دارای درصد کمتری از ناخالصی‌ها است. در مقابل، طلای آبشده ممکن است دارای درصدی از ناخالصی‌ها باشد. چگونگی معاملۀ طلای آبشده هم می‌تواند یکی از تفاوت‌های بارز میان این دو نوع طلا باشد.

برای خرید طلای آبشده نیازی نیست تا هزینه‌ای اضافی بابت اجرت آن پرداخت کنید. اما برای خرید طلای خام باید هزینه‌ای را برای اجرت پرداخت کنید. زمانی که طلای آبشده خریداری می‌کنید، می‌توانید مقدار بیشتری از طلا را داشته باشید. تفاوت دیگر این دو نوع طلا در شکل آنهاست. طلای آبشده در اشکال مختلف موجود است و هیچ قاعده‌ای ندارد در حالی که شمش، بین الملی است و دارای وزن و ابعاد مشخصی است. در مجموع طلای آبشده نیاز به اجرت ندارد و برای سرمایه گذاری مناسب است.

سکه طلا و سرمایه گذاری

سکه طلا به دلیل ارزش ذاتی آن، کالایی کم ریسک بشمار می آید. به علاوه، در مقایسه با سایر دارایی‌ها(نظیر املاک و مستغلات)، از خاصیت نقدشوندگی بسیار بالاتری برخوردار است. سکه طلا را می‌توان در هر زمان و موقعیتی به فروش رساند. معمولاً متوسط بازدهی از خرید عمده سکه طلا و فروش عمده سکه طلا، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال است.

خرید سکه طلا و سرمایه‌گذاری بر روی آن در مقایسه با طلا به‌خصوص طلای زینتی از مزایای بیشتری برخوردار است. گفتنی است سرمایه‌گذاری بر روی سکه طلا همانند سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر با ریسک‌هایی نیز همراه است و نیاز به دانش و مهارت دارد.

سکه طلا به عنوان کالایی سرمایه‌ای برای حفظ ارزش پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی مهمی از سرمایه و پس‌انداز مردم ایران در قالب سکه طلا است. با توجه به نقش با اهمیت سکه به عنوان کالایی سرمایه‌ای، بانک‌ها نیز بخشی از سرمایه‌ها و نقدینگی خود را به سکه(به عنوان پشتوانه پولی و سرمایه مطمئن) تبدیل می کنند. اگر اهل سرمایه گذاری در حوزه سکه طلا هستید. حتما تلاش کنید تا انواع سکه طلا طرح جدید با ضرب سال ۱۳۸۶ به بعد را خریداری کنید.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

سخن پایانی و رسالت شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) در زمینه سرمایه گذاری:

یکی از اهداف و برنامه های گروه جلوه. ارائه خدمات مشاوره در زمینه خرید و سرمایه گذاری در زمینه طلا تا معاملات طلای آبشده می باشد. همراهان و مشتریان عزیز جلوه با همین مشاوره ها می توانند بصورت ماهانه و سالانه مبالغی از سرمایه ریالی خود را به طلا تبدیل کنند. جلوه برای هر نوع هدف سرمایه گذاری حتی برای کمتر از یک گرم هم، طلا دارد. در ایران سرمایه‌گذاری در طلا، مصنوعات مرتبط با طلا و سکه همواره مورد توجه عموم مردم. دولت و روش مناسب و قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری بوده است. افراد زیادی بر این باورند که طلا و سکه هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی دهند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه همواره می تواند سودده باشد.

از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار نبود محدودیت زمانی است. در واقع در هر زمان می توان اقدام به خرید طلا یا فروش طلا کرد. ضروری است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت. طلای بدون اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد. و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود. موضوعی که همواره مورد تاکید رییس اتحادیه طلا و جواهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *