خرید طلا, طلا و جواهر

آشنایی با انواع پیرسینگ طلا و ویژگی های آن

پیرسینگ

آشنایی با انواع پیرسینگ طلا و ویژگی های آن: پیرسینگ ( Piercing ) یک واژه انگلیسی است که معنایش سوراخ کردن قسمتهایی از بدن برای نصب وسایل و قطعات تزیٔینی و طلا روی آنهاست. هر چند سوراخ کردنِ بدن به ویژه گوش از دوران باستان در میان تمام اقوام مرسوم و رایج بوده و از قرن شانزدهم در بین مردم هند رواج یافته است اما پیرسینگ طلا در زمره زیورآلاتی است که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از زنان و مردان برای خرید طلا و انواع پیرسینگ های بدن خود سراغ خرید مدلهایی از جنس طلا میروند.

بدیهی است خرید طلا از نوع پیرسینگ به دلیل ساخت از جنس طلا حساسیت زا نبوده و کمترین میزان خطر عفونت را به دنبال دارند. ارزش طلا برای این است که زنگ نمیزند، تغییر رنگ نمیدهد و به مواد شیمیایی هم واکنش نشان نمی دهد.

در این زمینه تشخیص پیرسینگ اصل از پیرسینگ بدل، تضمین اصالت پیرسینگ طلا و عیار پیرسینگ طلا برای خرید طلا و جواهرات از اهمیت زیادی برخوردار است.

ضروری است در زمان خرید طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود. در مقاله زیر سعی براین است اطلاعات مفیدی در خصوص انواع مختلف طلای پیرسینگ برای همراهان عزیزمان ارایٔه نمایٔیم.

پیرسینگ

انواع طلای پیرسینگ و ویژگی های آن

پیرسینگ طلا دارای انواع مختلفی است که سوراخ کردن گوش، بینی، لب، ناف و … محبوبترین آنها به شمار میروند. آنچه در این نوع طلا مهم و حیاتی است اینکه پیرسینگ طلا بایستی به وسیله افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

پیرسینگ گوش ( Ear piercing ) : یکی از رایجترین انواع پیرسینگ طلا بر روی گوش انجام میشود. این عمل هزینه کمتری در مقایسه با دیگر انواع پیرسینگ طلا داشته، درد آن اگر روی غضروف نباشد کمتر است و زمان بهبودی هم کوتاهتر خواهد بود. اگر علاقهمند به سوراخ کردن عضوی از بدن خود برای زیبایی و جلوهگری هستید، توصیه میکنیم مدلهای ساده و کم خطر پرسینگ گوش مشتمل بر سوراخ کردن نرمه، پهنای نرمه، لاله و نهایتاً هلیکس را انتخاب نمایٔید.

پیرسینگ بینی ( Nose piercing ) : پیرسینگ طلا بینی در مقایسه با پیرسینگ طلا گوش طرفداران خاص خود را دارد. مدل پیرسینگ بینی طلا دارای انواع مختلفی است که یا هر دو پره بینی سوراخ میشود یا یکی از آنها سوراخ شده و جواهرات و حلقه طلا کوچکی از آن آویزان میشود.

گاهی اوقات در بافت نرم میانی بینی هم از حلقه بینی طلا استفاده میشود. به همین دلیل قیمت پیرسینگ بینی طلا یا قیمت نگین بینی طلا نسبت به پیرسینگ گوش بیشتر است. سوراخ کردنِ بافت نرم تیغه میانی یک نوع دیگر از پیرسینگ دماغ است که انجام آن مستلزم داشتنِ تجربه و مهارت است زیرا احتمال دارد که در حین عمل، تیغه بینی دچار پارگی و آسیب شود.

پیرسینگ لب ( Lip piercing ) : این نوع طلا پیرسینگ به دو صورت دایٔمی و موقت صورت میپذیرد. در نوع موقت طلا پیرسینگ لب سوراخ نمیشود و قطعه زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهنربا روی پوست نصب می گردد. اما در نوع دایٔمی طلا پیرسینگ بافت لب سوراخ شده و حلقه طلا و جواهرات به آن آویزان میشود. پیرسینگ طلا لب به خاطر عوارض و خطرات بیشتر در مقایسه با دو مدل گوش و دماغ، طرفداران زیادی ندارد.

پیرسینگ ناف ( Navel piercing ) : طلای پیرسینگ ناف به دلیل جذابیت و محبوبیتی که دارد، بیشتر است. با توجه به آنکه عصبهای زیادی در قسمت ناف وجود دارد، سوراخ کردن آن باید با دقت بیشتری انجام شود. طلا پیرسینگ ناف میراث و الهام گرفته از فرهنگ اقوام آفریقایی است. شش ماه تا یکسال زمان لازم است تا طلا پیرسینگ ناف به طور کامل بهبود یافته و درمان شود.

پیرسینگ زبان ( Tongue piercing ) : یکی دیگر از سوراخ کردنهای اعضای بدن با هدف زیبایی و مدگرایی، طلا پیرسینگ زبان است. در این عمل بافت نرم زبان با شیوههای متفاوت سوراخ و یک میله تزیٔینی را از آن میگذرانند. این کار به خاطر حساسیت فوقالعاده، خطرناک بودن و داشتن تبعات جانبی زیاد، توصیه نمیشود اگر هم تمایل و اصرار بر پیرسینگ طلا زبان دارید حتماً به مراکز معتبر بهداشتی و دارای مجوز رسمی از مراجع ذیربط مراجعه نمایید.

پیرسینگ ابرو  ( Eyebrow piercing ) : سوراخ کردن ابرو به منظور افزایش جذابیت چهره نوع دیگری از پیرسینگ طلا است که در آن سطح پوست سوراخ و یک سوزن به شکل عمودی از یک طرف بافت ابرو وارد و از جانب دیگر خارج میشود و در ادامه میلهای تزیٔینی و منحنی یا یک حلقه طلا در سوراخ ایجاد شده، قرار می گیرد.

پیرسینگ

جنس و رنگ پیرسینگ طلا

در هنگام خرید طلا و انواع پیرسینگ طلا باید به جنس آن توجه ویژه ای داشته باشید. با توجه به آنکه سوراخ ایجاد شده بر روی پوست انجام میشود، باید فلز موجود در این نوع از طلا و جواهرات از کیفیت خوبی برخوردار باشد . اگر پوست شما حساسیت دارد باید از پزشک خود در ارتباط با جنس فلز پیرسینگ پرس و جو کنید.

معمولا طلا از میان انواع فلزات انتخاب سالمتری است و ریسک کمتری دارد. با توجه به حساسیت زا بودن فلز نیکل، بهتر است برای استفاده از پیرسینگ بر روی قسمتهای ظریفتر مانند لب، اقدام به خرید طلا پیرسینگ لب کنید تا سلامت بدن شما به خطر نیفتد.

پیرسینگ دارای رنگهای مختلفی است اما جنس طلای آن به رنگ طلایی و سفید است که با توجه به استایل خود میتوانید از انواع نگین دار و یا بدون نگین آنها استفاده کنید.

معرفی برندهای معروف پیرسینگ طلا

برندهای معروفی در زمینه پیرسینگ طلا وجود دارند. از جمله برندهای معروفی که در این زمینه وجود دارند به پیرسینگ طلا مایا ماهک و سیودو میتوان اشاره کرد. طلای پیرسینگ لب، بینی، گوش، ناف و غیره بایستی از بهترین برندها صورت بگیرد. استفاده از کیفیت و جنس مناسب پیرسینگ طلا، در کنار افزایش زیبایی شما، سلامت شما را نیز تضمین کرده و به زیبایی و سلامت بدن شما آسیبی وارد نمیکند. قیمت پیرسینگ طلا با توجه به وزن آنها، نوع برند، کیفیت و جنسشان تعیین میشود.

نکات مهم مرتبط با خرید طلا پیرسینگ

حساسیت زایی

هر طلا و جواهری نمیتواند برای پوست و بدن شما مناسب باشد. برخی پوستها ممکن است نسبت به بیشتر آلیاژها واکنش نشان دهند و باعث ایجاد حساسیت شوند. این در حالی است که طلا با بدن بیشتر اشخاص سازگاری دارد. اینکه پیرسینگ طلای شما سبب ایجاد حساسیت بر روی ناحیه از صورت و یا بدنتان نشود، اهمیت دارد.

به همین دلیل باید به ضد حساسیت زا بودن جنس پیرسینگ طلا توجه داشته باشید. ناگفته نماند که اغلب پیرسینگ های طلا به دلیل عدم وجود نیکل در ساختار خود با اکثر پوست ها سازگاری دارند.

عیار طلا پیرسینگ

یکی از نکات مهم در خرید طلا پیرسینگ توجه به عیار آن می باشد. طلاهای عیار پایین از کیفیت، درخشندگی و دوام بالایی برخوردار نیستند. از طرفی طلا پیرسینگ ۲۴ عیار نیز به لحاظ قیمت برای همه قابل خرید نیست. در همین راستا خرید طلا پیرسینگ ۱۸ عیار توصیه می شود.

پیرسینگ

قیمت پیرسینگ طلا

قیمت طلا پیرسینگ همچون دیگر زیورآلات ساخته شده از این فلز گرانبها بالا می باشد مگر اینکه عیار به کار رفته در ساخت محصول کم باشد. بنابراین لازم است برای خرید طلا پیرسینگ به فروشگاه های معتبر و دارای پروانه کسب از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمایید.

خرید آنلاین انواع پیرسینگ طلا

پیرسینگ طلا یکی از اکسسوریهایی است که در شرایط کنونی طرفدار زیادی بویژه در میان بانوان پیدا کرده است. استفاده از طلا و جواهراتی مانند پابند، دستبند و غیره قدمت بسیار زیادی دارد. تا پیش از آن این نوع اکسسوری بیشتر در کشورهایی مثل هند مورد استفاده قرار میگرفت.

پیرسینگ یا سوراخ کردن بدن و آویزان کردن طلا و زیورآلات بر روی آنها، دارای انواع مختلفی است که بر روی گوش، بینی، ناف، لب و دیگر اعضای بدن قرار میگیرد. گفتنی است پیرسینگ نیز می تواند بصورت آنلاین صورت پذیرد. از این رو لازم است برای پیرسینگ و پیرسینگ به فروشگاه های معتبری و دارای پروانه کسب و کار از و همچنین فروشگاه های دارای نماد و نشان اعتماد مراجعه نمایٔید.

سخن پایانی

گالری و جواهری جلوه، با بهره گیری از فرآیند کامل تولید (کارگاه، بنکداری و گالری) و اخذ کلیه مجوزهای لازم از اتحادیه طلا و جواهر و سایر نهادهای مرتبط با موضوع طلا، از معتبرترین برندهای فعال در صنعت طلا است.

جواهری جلوه انواع زیورآلات طلا از جمله پیرسینگ طلا را با طرح و رنگهای مختلف تهیه کرده و عرضه می نماید. همراهان عزیز جواهری جلوه می توانند جهت بازدید از محصولات متنوع این مجموعه، به گالری و فروشگاه، سایت اینترنتی و سایر شبکه های اجتماعی این مجموعه مراجعه کرده . و نسبت به خرید طلا و زیورآلات مورد نظر خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *