خرید کادو, طلا و جواهر

خلاقیت در طراحی و رونق صنعت طلا

طراحی طلا

خلاقیت در طراحی و رونق صنعت طلا : صنعت طلا و جواهر در زمره صنایعی قلمداد می گردد که از سودآوری مناسبی برخوردار است. تداوم و توسعه این مهم جزء با خلاقیت و نوآوری در طراحی طلا و توسعه بازار طلا محقق نمی گردد. در این راستا ثبات در صنعت طلا و همچنین پویایی در نوآوری طلا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بدیهی است ایده پردازی در زمینه طراحی طلا، پوشش خلاء نرم افزاری تحول طراحی و تولید طلا و جواهر و همچنین بهره گیری از آخرین ابزارهای طراحی و تولید طلا از مولفه های مهم و تاثیرگذار تلقی می شوند. ضمن اینکه حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی به منظور اطلاع از آخرین دستاوردهای جهانی در زمینه مد و طراحی طلا و جواهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین بهره گیری حداکثری از ایده پردازی و نوآوری در صنعت طلا می تواند علاوه بر افزایش درآمد فعالین این صنف، زمینه ایجاد و توسعه اشتغال در صنعت طلا را فراهم سازد.

تقدم ایده پردازی بر طراحی طلا و جواهر

طراحی طلا و جواهر از لحاظ سخت افزاری و با کامپبوتر مشکل خاصی ندارد. اما دغدغه و مشکل صنعت طلا و جواهر مشکل نرم افزاری است. بنابراین در صورت ارتقاء طراحی و آموزش صنعت طلا و جواهر، خلاء نرم افزاری بزرگ حوزه طلا کشور مرتفع خواهد شد. این موضوع خود می تواند زمینه و بستر تحول فوق العاده ای در صنعت طلا و جواهر قلمداد گردد. واقعیت این است در کشورهای خارجی اصولآ بخش ایده پردازی به عنوان بخش مهمی از کار طراحی طلا اصلا دانشی از تولید طلا نداشته و کارشنان منحصرا خلق ایده است.

طبیعتا بعد از ایده پردازی توسط ایده پردازان، ایده ها طراحی و ترسیم می شوند. اما در ایران طراح کامپیوتری طلا هم ایده پرداز است و هم مسیٔولیت طراحی دستی و ترسیم را برعهده دارد. این درحالی است که بایستی فرآیند ایده پردازی در خصوص طرح های متنوع و جذاب طلا، طراحی متناسب با انتظارات مشتریان خرید طلا مطابق با مد روز و سبک زندگی و در نهایت ترسیم طرح های خلاقانه طلا توسط افراد متخصص و خبره صنعت طلا در دستور کار قرار بگیرد. موضوعی که ریٔیس اتحادیه طلا و جواهر جناب آقای محمد ولی نیز بر این موضوع تاکید دارند.

طراحی طلا

اهمیت طراحی طلا و جواهر

طراحی طلا و جواهر از اهمیت شایانی در توسعه بازار طلا، خرید طلا و فروش طلا برخوردار است. طراحان طلا و جواهر میتوانند استعداد و خلاقیت خود را به تصویر بکشند. میزان اهمیت طراحی طلا در صنعت طلا و جواهر بسیار بالا است. بنابراین از طراح طلا و جواهر انتظار میرود با رعایت قوانین و مقررات و با بهره گیری حداکثری از استانداردهای این حوزه طلا، جواهرات و زیورآلاتی چشمگیر و چشمنواز طراحی نماید. طراحی ساخت پایه و چهارچوب درست طلا و زیورآلات جزء وظایف طراح طلا محسوب می شود.

طلا و زیورآلاتی که با دست شکل گرفته و سنبادهکشی میشوند باید ساخت پایه مناسبی داشته باشند. همچنین از دیگر وظایف یک طراح مجرب، ریختهگری و مهر و موم و پرسکاری است. ضمن اینکه طراح طلا و جواهر باید بداند که طرح مورد نظر خود قابلیت اجرا و پیاده سازی بر روی فلز طلا را داشته باشد. به طور کلی طراح باید تمامی مراحل ساخت یک مصنوع طلا را به خوبی بداند و همه جوانب کار را در نظر بگیرد. یکی از مولفه های بسیار مهم در طراحی طلا و جواهر، یادگیری طراحی دستی و سیستمی طلا و جواهر است. لازم به ذکر است طراحی دستی طلا و زیورآلات از روشهای سنتی طراحی طلا است.

اما با پیشرفت تکنولوژی و صنعت طلا سازی، طراحی طلا با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام میشود. بدیهی است در طراحی طلا با نرم افزار علاوه بر کاهش خطا، کیفیت کار ارتقاء یافته و طراح طلا به راحتی میتواند اثر خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

طراحی طلا

خلاء نرم افزاری طراحی طلا و جواهر مانع تحول جدی در صنعت طلا و جواهر

طراحی طلا و جواهر نیازمند ابزارآلات و دستگاه هایی است که همزمان باید از بخش سخت افزاری و نرم افزاری قوی برخوردار باشد. برغم اینکه کشور در زمینه تولید سخت افزارهای طراحی طلا و جواهر پیشرو هست اما در زمینه بخش نرم افزاری از خلاء و ضعف های جدی مواجه است. بنابراین فرآیند طراحی طلا و جواهر در ایران با کشورهای توسعه یافته ای قابل مقایسه نیست.

در این راستا جناب آقای محمد ولی ریٔیس اتحادیه طلا و جواهر بر اهمیت و ضرورت آموزش طراحی طلا و جواهر در ایران تاکید دارند. گفتنی است در صنعت طلا و جواهر کشور برای آموزش و آموزش طراحی طلا و جواهر بصورت سیستمی و یکپارچه متولی وجود ندارد. این موضوع بسیار مهم مستلزم ساماندهی است تا شاهد تحول و ارتقاء صنعت طلا و جواهر باشیم. همین موضوعات موجب شده است کشور در جایگاه مناسبی در صنعت طلا قرار نگیرد. ایران در شرایط کنونی و از نظر صادرات طلا جزء پنجاهمین کشور دنیا است.

حرفه ای بودن فرایند طراحی طلا و جواهرات

فرآیند طراحی طلا و جواهر یک فرایند کاملآ حرفه ای است. بنابراین افراد متخصص زیادی در زمینه طراحی طلا و جواهر با برند های بزرگ و معتبر همکاری دارند. طراحی طلا و جواهرات این گونه نیست که هر کسی توانایی آموزش و پرورش هنرجوی طراح طلا و جواهر را داشته باشد. این موضوع مهم مستلزم گذراندن دوره های تخصصی مختص خود در زمینه طراحی طلا و جواهر می باشد. طراحی طلا و جواهر در ایران نیاز دارد به مانند طرح فرش ایرانی از اصالت لازم برخوردار باشد. بدیهی است رسیدن به چنین هدفی نیازمند داشتن اساتید مختصص طراحی طلا و جواهر، آموزش مداوم و مستمر هنرجویان صنعت طلا و جواهر و تدوین کتب و مقالات مرتبط و اطلاع از آخرین دستاورهای جهانی در زمینه طراحی طلا و جواهر است.

طراحی طلا

حضور مستمر طراح طلا و جواهر در نمایشگاه های ملی و بین المللی

با توجه به تحول و ارتقاء روز افزون علم و دانش در زمینه نرم افزار های جدید طراحی طلا و جواهر ضرورت دارد، طراحان طلا و جواهر به منظور اطلاع از آخرین دستاوردهای حوزه طراحی طلا در نمایشگاه های ملی وبین المللی حضور داشته باشند.

بنابراین به منظور بالابردن سطح دانش طراحی طلا و جواهر، شناخت فنون جدید طراحی طلا و جواهر، ایده پردازی و خلاقیت در طراحی طلا و جواهر، حضور طراحان طلا و جواهر در نمایشگاه های بین المللی ضروری است. گفتنی است اولین چیزی که در تولید طلا انجام می شود طراحی سه بعدی طلا است. برای تولید طلا و جواهرات با کیفیت باید طراحی اصولی و حرفه ای طلا صورت پذیرد.

نقش ابزار آلات در طراحی، ترسیم و ساخت طلا

ابزارهای طلاسازی از وسایل ضروری و بسیار پراهمیت برای انواع طلا و زیورآلات محسوب میشوند. با کمک این ابزارآلات میتوان طلا و جواهراتی زیبا و مزین به طرح و مدلهای بسیار زیبا و چشمنواز را ایجاد کرد. ابزارآلات مربوط به ساخت طلا برخلاف بسیاری از باورهای مردم و برخلاف سایر رشتههای هنری و صنعتی در دسترس بوده و فضای بسیار کمتری را در کارگاه طلاسازی اشغال میکند. ابزارهای که در صنعت طلاسازی بسیار مهم هستند. در این راستا می توان به چرخ نورد، سندانجه، کولیس دیجیتال، ترازو، چکش، فرز، دریل، حدیده، انواع انبرها و دم گرد (دم باریک، دم پهن، چنگ چین، سیک چین، کریمپر) اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *