خرید طلا, طلا اقساطی, طلا و جواهر

ارزش پول خود را با خرید طلا حفظ کنید

حفظ ارزش پول

ارزش پول خود را با خرید طلا حفظ کنید: طلا به دلیل ارزش ذاتی آن به عنوان یکی از گزینه ها مناسب برای حفظ ارزش پول بشمار می آید. تشخیص نوع طلا و دریافت مشاوره از متخصصین امر برای خرید طلا و سرمایه گذاری طلا از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید طلا می تواند علاوه بر زیبایی و جذابیت یک سرمایه گذاری اطمینان بخش محسوب شود.  همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید طلا اعم از خرید طلا کم اجرت و طلا بدون اجرت با قیمت مناسب و طرح های ظریف و جذاب، از تمام محصولات شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) و کالکشن مختلف در سایت جلوه دیدن فرمایند.

حفظ ارزش پول

بدیهی است کلیه محصولات جواهری جلوه بصورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا ارائه می شوند. در مقاله حاضر سعی بر این است اطلاعات کافی در خصوص انواع طلا، خرید طلا، نحوه سرمایه گذاری از طریق خرید طلا، چگونگی حفظ ارزش پول، مفهوم ارزش پول، راه‌های حفظ ارزش پول به همراهان عزیز ارائه نمائیم. اگر قصد حفظ ارزش دارایی از طریق خرید طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید.

مفهوم ارزش پول و مناسب ترین راهکار حفظ آن در ایران

حفظ ارزش پول به زبان ساده یعنی اینکه پول شما چقدر ارزش دارد و شما در ازای پولتان چه چیزهایی می‌توانید به‌دست آورید. در شرایط کنونی و با توجه به نرخ تورم موجود در کشور، هر روز ارزش پول ملی ما در حال کاهش است. بنابراین توانایی خرید ما نیز کاهش می یابد. این دغدغه و نگرانی در بین تمام افراد کشور مشهود است چراکه همه مردم طی سال‌های گذشته نوسانات اقتصای متعددی را تجربه کرده اند.

حفظ ارزش پول با سرمایه‌گذاری در طلا

از موارد سرمایه‌گذاری کم‌ریسک در بلند مدت خرید طلا است. خرید طلا و خرید مصنوعات طلا در بلندمدت معمولاً کم‌ریسک است و باعث حفظ ارزش پول شما می‌شود. به شیوه‌های مختلف می‌توانید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید: خرید طلای نو، خرید طلای زینتی، خرید طلای دست‌دوم، طلای قسطی، طلای آب شده، شمش طلا، سکه طلا و… در زمره آنها است. طلا با نرخ دلار و قیمت انس جهانی همبستگی دارد. از تهدیدهای قیمت طلا، قیمت انس جهانی است. در صورت کاهش قیمت دلار داخلی یا قیمت انس جهانی یا هر دو، قیمت طلا هم کاهشی خواهد شد. مزیت بزرگ طلا، نقدشوندگی سریع آن است.

برخلاف مسکن که نقدشوندگی آن کم است، طلا نقدشوندگی‌اش بسیار مطلوب است. در نمودار ۲۰ سال  گذشته نیز روند رشد بازار طلا قابل مشاهده است. سرمایه‌گذاری در بازار طلا گزینه خوبی است. بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار طلا معتقدند که طلا به عنوان محافظ تورمی، در طول زمان ارزش خود ‌را‌ از دست نمی‌دهد. خرید طلا و خرید سکه یکی از عنصرهای سرمایه‌گذاری است که تنها با عوامل خارجی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و عوامل داخلی بر قیمت آن  تأثیر نمی‌گذارد. جذابیت بازار طلا و جواهر به عنوان یک بازار سودده در کل دنیا مطرح است.

حفظ ارزش پول

طلا گزینه مناسب در برابر ریسک تورم

وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود، باید بدانید چیزی که می تواند سرمایه شما را در دراز مدت با ریسک مواجه سازد، تورم است. بنابراین نباید سرمایه گذاری خود را به صورت نقدی انجام دهید. زیرا ارزش آن در اقتصاد ایران با کاهش همراه است. در عوض می توانید با خرید طلا، خرید مصنوعات طلا و خرید سکه به نحوی سرمایه گذاری کنید که از خطرات تورم محافظت می کند. این سرمایه گذاری، گزینه مورد علاقه میلیون ها نفر در سراسر کشور بوده است و شما هرگز از سرمایه گذاری روی طلا و مصنوعات مرتبط با طلا پشیمان نخواهید شد.

 

خرید طلا یک راه مناسب و بهینه برای پس انداز پول

وقتی درآمد منظمی دارید پس انداز پول برای آینده ضروری است. با این حال، وقتی املاک و مستغلات را به عنوان سرمایه گذاری خود انتخاب می کنید، نمی توانید مبالغ کمی را سرمایه گذاری کنید. در این راستا، ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید خرید طلا، خرید سکه، خرید ورقه های طلا یک گرمی و خرید ورقه های طلا نیم گرمی است. شرکت بنیان آفرینان جلوه در راستای تسهیل خدمات برای کارکنان و کارگران سازمانها، شرکت و موسسات دولتی و غیر دولتی این فرصت استثنایی را فراهم ساخته است.

این کار از پول شما برای آینده محافظت کرده و می توانید در دراز مدت بازده خوبی داشته باشید. می توانید برای خرید طلا به صورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا از وبسایت جواهری جلوه اقدام نمائید. کار دیگری که می توانید انجام دهید خرید سکه های طلا در قالب سکه پارسیان جواهری جلوه و سکه های بانکی است.

سهولت خرید و فروش طلا در بازار

به راحتی می توانید طلا را از هر طلا فروشی در نزدیکی خود خریداری کنید. با این حال، بهتر است که طلا را از یک طلا فروشی مورد اعتماد بخرید که می تواند گواهی ضمانت را روی محصول ارائه دهد. بهترین مزیت خرید از مراکز معتبر این است که خرید طلا را بدون هیچ گونه خطری خریداری می کنید و همچنین فاکتور خرید مناسبی برای مرجوع در آینده خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که طلا همیشه ارزشمند بوده و متقاضی دارد و نباید نگران از دست رفتن دارایی های خود به روش خرید طلا و خرید سکه باشید.

 

سرمایه گذاری از طریق طلای زینتی:

درشرایط تورمی، ارزش پول به تدریج کاسته شده و در صورت نگهداری پول نقد یا سپرده پولی، قدرت خرید به مرور زمان کاسته می شود. در چنین شرایطی عاقلانه ترین راه حفظ قدرت خرید و ارزش پول، خرید طلا از هر نوعی از جمله خرید طلای زینتی است. بر خلاف پول کاغذی و سپرده های پولی، طلا ارزش خود را درسال های زیادی حفظ کرده است. از زمان های قدیم، مردم طلا را راهی برای انتقال و حفظ ثروت خود از نسلی به نسل دیگر می دانستند و برای خواص منحصر به فرد این فلز گرانبها ارزش زیادی قائل بوده اند. نیازی نیست نگران انتخاب نوع طلا به عنوان سرمایه گذاری برای آینده باشید زیرا طلا همیشه ارزش خوبی در بازار داشته است. مطمئن باشید که حتی در آینده ارزش خوبی خواهد داشت.

در حالی که سرمایه گذاری های دیگر مانند املاک و مستغلات، بورس و ارز در برخی شرایط به دلیل مشکلات مختلف پر ریسک هستند، طلا نسبتاً پایدار است و شما همیشه می توانید با سرمایه گذاری روی طلا از پول خود در دراز مدت سودآوری کنید. اگر قصد خرید طلا برای اهداف سرمایه گذاری و زینتی همزمان را دارید، می‌بایست طلای ارزان قیمت و بدون اجرت خریداری کنید تا به هر دو هدف خود دست پیدا کنید.

حداقل استهلاک در خرید طلا و زیور آلات

بهترین قسمت سرمایه گذاری روی طلا این است که استهلاک آن بسیار کم است. می توانید آنها را به راحتی چندین سال در مکانی امن نگهداری کنید. تصور کنید اگر در خرید ساختمان سرمایه گذاری می کردید، باید آن ها را به طور مدام تعمیر و نگهداری می کردید و این امر می تواند بسیار خسته کننده باشد. پس می توانید با خیال راحت طلا بخرید و سالها بدون نیاز به هیچ گونه تعمیر نگه دارید. در مقایسه با املاک، طلا قابلیت نقد شوندگی بالایی دارد که باعث می شود شما از فرصت های احتمالی در بازارهای دیگر جا نمانید. از دیگر مزایای خرید طلا، قابل حمل بودن آن است.

حفظ ارزش پول

در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار، قیمت طلا نسبتاً ثابت است و حتی در زمان بحران اقتصادی با اختلاف زیادی کاهش نمی یابد. در حقیقت، هر زمان که بحرانی در بازار مالی ایجاد می شود، مردم به سمت سرمایه گذاری روی طلا می روند و قیمت ها در زمان کوتاهی افزایش می یابد.

 

انتقال طلا به نسل های بعدی

وقتی روی طلا سرمایه گذاری کرده اید، می توانید این دارایی را به راحتی به نسل بعدی خود منتقل کنید. همانطور که می دانید، اکثر افراد زیورآلات طلا را برای فرزندان خود در طول ازدواج و سایر رویدادهای مهم زندگی هدیه می دهند. شرکت بنیان آفرینان جلوه مفتخر است با ارائه کالکشن های مختلف، محصولات متنوعی از جمله انواع پلاک اسم طلا، حلقه ازدواج طلا، انگشتر طلا زنانه و مردانه، گردنبند طلا زنانه و مردانه سرویس طلا، انواع النگوهای طلا، زنجیر طلا زنانه و مردانه و حکاکی اسم روی طلا، حک تاریخ روی طلا، حکاکی پلاک طلا خدمات متفاوت و متمایزی را به همراهان خود ارائه نماید. حتی زمانی که دارایی های خود را تقسیم می کنید می توانید آنها را به فرزندان خود بدهید و این برای آینده آنها سودمند خواهد بود. حتی می توانید در آینده آن را با زیور آلات جدیدتری تعویض کنید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه

بر خلاف ارز که کاغذهایی ذاتا بی ارزش هستند، طلا و سکه ذاتا ارزشمند است. هرچند ممکن است به دلیل کاهش یا افزایش تقاضا، نرخ تبدیل طلا به واحدهای پولی نوسان‌هایی داشته باشد، ولی احتمال سقوط چشمگیر قیمت طلا وجود ندارد. هرچند خرید طلا و خرید سکه در مقادیر بسیار کوچک مشکل است و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌بایست حداقل موجودی شما به حدی برسد تا بتوانید مقدار قابل قبولی طلا خریداری کنید. اما شرکت بنیان آفرینان جلوه برای این محدودیت همراهان و مشتریان جلوه هم فکری اندیشیده است و فروش اقساطی طلا و ضرب ورقه های طلای در وزن های یک گرمی و نیم گرمی را در دستور کار خود قرار داده است.

نکات لازم در هنگام خرید طلا و سکه

طلا و سکه را از محل‌های معتبر خریداری کنید. دقت کنید که بسته‌بندی سکه توسط مراکز مجاز و دارای هولوگرام انجام شده باشد. همیشه احتمال خرید سکه غیر اصلی یا غیربانکی وجود دارد. سکه در برخی مواقع حباب قیمت پیدا می‌کند که می‌توانید آن را محاسبه کنید. اگر در هنگامی که حباب سکه کم است آن را خریداری کنید و در هنگامی که حباب آن زیاد است آن را بفروشید، سودهای قابل توجهی نصیب شما می‌شود. برای خرید و فروش سکه بهتر است به مراکز اصلی آن مراجعه کنید.

حفظ ارزش پول

چون گاهی تفاوت قیمت بین برخی فروشندگان مقدار قابل توجهی است. در این راستا خرید و فروش انواع سکه بهار آزادی، سکه امامی، سکه پارسیان و سکه گرمی با مناسب ترین قمیت با مجموعه جواهری جلوه تجربه نمائید. در هنگامی که قصد خرید و فروش طلا یا سکه در حجم زیاد را دارید، ملاحظات امنیتی لازم را در نظر داشته باشید و سعی کنید با خود یک همراه داشته باشید. از پیاده‌روی طولانی و حمل حجم زیاد پول و طلا خودداری کنید. نوسان قیمت و حباب سکه بین ربع سکه، نیم سکه و سکه تمام با هم متفاوت است. مطابق تجربیات، خرید ربع یا نیم سکه ممکن است اندکی سود بیشتر برای شما به همراه داشته باشد

سخن پایانی:

در کشوری مانند ایران میانگین تورم در دهه‌های اخیر معمولاً دورقمی بوده است. تورم مانع حفظ ارزش پول است و مدام ارزش پول را کاهش می‌دهد. قدرت ۱۰۰ میلیون تومان امروز، در چند سال بعد به‌شدت کاهش‌یافته و با ۱۰۰ میلیون تومان در چند سال بعد، شاید نشود نصف کالاها و خدماتی که الان می‌توان خرید، درآن زمان هم بشود خریداری نمود. معنای این کار، کاهش قدرت خرید پول در گذر زمان بر اثر تورم است. برای حفظ ارزش پول باید سراغ سرمایه‌گذاری رفت. اگر کارمند هستید و درآمد ثابتی دارید ممکن است بخواهید بخشی از درآمد خود را به عنوان پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

برای سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز روش‌های متنوعی وجود دارد که هر یک مزایا و معایبی دارد و بسته به مقدار سرمایه و ریسک‌پذیری شما ممکن است مناسب یا نامناسب باشند. خرید طلا بعنوان یکی از گزینه های مناسب برای حفظ ارزش پول می باشد. اگر به قوانین و شرایط بازار خرید و فروش طلا تسلط نداشته باشید و از مراحل درست آن آگاه نباشید، ممکن است متحمل ضرر و زیان شوید. اعتماد و اطمینان به محل خرید طلا(گالری، کارگاه، بنکداری و…)موضوع حائز اهمیت دیگری است که خریدار طلا بایستی بدان توجه کافی داشته باشد.

بایستی همواره بخاطر داشته باشید در زمان خریدطلا، خریدسکه و خرید سایر مصنوعات مرتبط با طلا و همچنین خرید جواهرات مورد علاقه خود به مغازه ها و فروشگاه های معتبر طلا که مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر دارند، مراجعه نمائید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر همواره بر خرید طلا و جواهر از گالری های دارای مجوز کسب وکار از اتحادیه طلا و جواهر و نیز سایر مجوزهای مرتبط با حوزه طلا و سایر مصنوعات طلا تاکید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *