خرید سکه, خرید طلا

انواع سکه و تفاوت سکه پارسیان و گرمی

سکه طلا

انواع سکه و تفاوت سکه پارسیان و گرمی: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار طلا خرید و فروش سکه است. خرید مسکوکات طلا اعم از زیوآلات و سکه از هر نوعش می تواند علاوه بر زیبایی و جذابیت یک سرمایه گذاری اطمینان بخش به شمار آید. بدیهی است تشخیص انواع طلا شامل زیورالات و سکه و دریافت مشاوره از متخصصین امر برای خرید طلا و خرید سکه و سرمایه گذاری در زمینه طلا وسکه از اهمیت زیادی برخوردار است. سکه‌ طلا توسط بانک مرکزی و در انواع مختلفی از جمله سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه وارد بازار می‎‌شود.

بسیاری از کسانی که در فکر افزایش سرمایه و یا حفظ ارزش پول خود هستند اقدام به انجام معامله در این بازار سرمایه می‌کنند.  همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید طلا اعم از خرید طلا کم اجرت و طلا بدون اجرت با قیمت مناسب و طرح های ظریف و جذاب، از تمام محصولات شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) و کالکشن مختلف در سایت جلوه دیدن نمایند. در مقاله حاضر سعی بر این است اطلاعات کافی در خصوص انواع سکه طلا، قیمت سکه، نرخ سکه، خرید سکه، فروش سکه، خرید آنلاین سکه، تفاوت سکه پارسیان و سکه گرمی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه سکه به همراهان عزیز ارائه نمائیم.

مقاله سکه پارسیان

لازم به ذکر است به منظور خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید حتما به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر مراجعه نمائید. شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) این افتخار را دارد که بهترین خریدار سکه شما با بالاترین قیمت روز و کمترین نرخ فروش می باشد. جواهری جلوه در راستای توسعه فعالیت خود و پاسخگوئی به همراهان ارجمند خود نسبت به اخذ مجوز ضرب سکه پارسیان نموده است تا همراهان عزیز جواهری جلوه با خیال راحت در خصوص تهیه سکه پارسیان در اندازه های مختلف تهیه و برای عزیزان خود هدیه و یا سرمایه گذاری نماید.

تاریخچه و تفاوت سکه یک گرمی و سکه پارسیان؟

سکه های گرمی اگرچه از سال ۱۳۹۰ شمسی وارد بازار سرمایه شدند، اما در بین بسیار از مردم این سکه ها هنوز ناشناخته است. از سوی دیگر بسیاری از افراد سکه پارسیان و سکه یک گرمی را باهم اشتباه می گیرند. پارسیان نوعی از طلا است که به علت شباعت ظاهری که به سکه دارد، در دسته‌ سکه‌ های طلا قرار گرفته است و کاربرد آن بیشتر به عنوان هدیه دادن در مجالس و مهمانی ‌ها است. سکه پارسیان از نظر با سکه گرمی تفاوت دارد. در حالی که عیار سکه های گرمی ۲۲ است اما عیار سکه پارسیان همانند طلا ۱۸ می باشد.

تفاوت سکه های بانکی و سکه های پارسیان؟

سکه های پارسیان یا سکه‌ های گرمی، با گران شدن قیمت سکه بانکی پا به عرصه بازار طلا و سکه گذاشتند. سکه ‌های گرمی یا همان سکه ‌های پارسیان که چیزی حدود ۱۰ سال است که به بازار آمده ‌اند، مورد استقبال مردم عادی واقع شدند. وزن سکه ‌های گرمی از ۵۰ سوت تا ۲ گرم می باشد. سکه ‌های گرمی با عیار ۱۸ ضرب می‌ شوند و قیمت آن بر اساس قیمت یک گرم طلای روز (قیمت طلای روی تابلو طلا فروشی ‌ها) به علاوه اجرت، سود و ارزش افزوده محاسبه می ‌شوند.

مقاله سکه پارسیان

تفاوت سکه های بانکی در ضرب، عیار و شکل ظاهری سکه است(سکه های بانکی با عیار ۲۲ و توسط بانک مرکزی ضرب می شوند) اما سکه های پارسیان طلای با عیار ۱۸ و وزن های مختلف در کارکاه های دارای مجوز صنفی می باشد. سکه پارسیان برخلاف سکه تمام، نیم و ربع وزن ثابتی نداشته و هرکدام دارای وزن متفاوتی هستند. معمولآ در صورت پرسی بودن سکه، وزن آن در توضیحات درج می گردد.

معرفی انواع سکه طلا

سکه امامی، سکه بهار آزادی، سکه پارسیان، سکه گرمی، سکه غیر بانکی انواع متداول سکه در بازار طلا محسوب می شوند.

سکه بهار آزادی چیست؟

به تمامی سکه‌هایی که از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند، سکه بهار آزادی یا سکه طرح قدیم گفته می شود. در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سکه‌های طلا منقش به نام حضرت علی(ع) و عبارت “بانک ملی ایران” در یک‌طرف و تصویر حرم امام رضا(ع) و عبارت “اولین بهار آزادی” در طرف دیگر ضرب شد.

سکه امامی چیست؟

بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، سکه‌ یادبودی با تصویر امام ضرب شدند. عبارت”اولین بهار آزادی” هم به “بهار آزادی” تغییر کرد. بعد از آن، به جای بانک ملی، بانک مرکزی متولی ضرب این سکه‌ها شد. این سکه‌ها با نام امامی معروف شدند. به طور کلی، به سکه‌هایی که بعد از سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند، سکه طرح جدید یا سکه امامی گفته می شود.

سکه یک گرمی چیست؟

در بین سکه‌های بهار آزادی، سکه یک گرمی از سال ۱۳۹۰ به بعد ضرب گردیده است. دلیل پیدایش این نوع سکه در چرخه مالی کشور این بود که با افزایش قیمت سکه‌ها و کاهش قدرت خرید سکه و خرید طلا، مردم برای دادن هدیه در مناسبت های مختلف به خرید سکه پارسیان روی آوردند. در این راستا بانک مرکزی تصمیم به ضرب سکه‌ای جدید با عیار بیشتر نسبت به پارسیان(عیار سکه یک گرمی ۲۲ است در حالی که عیار سکه‌ پارسیان ۱۸ است) گرفت. این اقدام با رعایت استانداردهای ضرب سکه و در راستای تامین نیاز افرادی که خواهان ضرب سکه یک گرمی با قیمت مناسب‌تر و عیار بیشتر نسبت به پارسیان بودند، اتخاذ گردید. از ویژگی‌های دیگر سکه‌های یک گرمی این است که برخلاف سایر سکه‌های رایج در بازار، تاریخ ضرب بر روی آن حک نشده‌است.

مقاله سکه پارسیان

پلاک پارسیان چیست؟

سکه پارسیان به دلیل شباهتی که با سکه دارد به عنوان سکه شناخته می شود که همانند سکه بهار آزادی و یا نیم و ربع بهار آزادی دارای وزن ثابت نبوده و هر کدام دارای  وزنی مجزا می باشد که در صورت پرس بودن بر روی کاغذ آن درج می گردد.

وزن، شکل، عیار و بسته بندی سکه چهار عامل مهم و تعیین کننده برای تشخیص سکه بانکی از غیر بانکی است.

برای تشخیص سکه بانکی از غیر بانکی کافی است به وزن آن نگاهی بیندازید. وزن سکه های غیر بانکی دقیق نبوده و معمولآ کمتر می باشد. شکل سکه های بانکی و غیر بانکی را زمانی که در کنار همدیگر قرار دهیم قابل تشخیص هستند ولی در زمانی که سکه غیر بانکی تک باشد باید به کنگره ها و تصاویر کامپیوتری روی آن دقت نمائید. عیار سکه های بانکی و غیر بانکی با هم فرق دارند. معمولا بانک هیچ گاه با توجه به اعتبار خودش اقدام به کم کردن عیار نمی کند. اما افراد دلال و سودجو از عیار طلا برای سود بیشتر کسر می کنند. در سکه های غیربانکی بسته بندی و درج آدرس و نشانی بروی آن انجام نمی شود. اما سکه های قانونی بسته بندی و روی آنها تبلیغات انجام می شود.

کدام نوع سکه برای سرمایه گذاری بهتر است؟

اگر علاقمند هستید اطلاع پیدا کنید کدام نوع سکه برای سرمایه گذاری بهتر است همراه تیم جواهری جلوه باشید تا اطلاعات کامل را کسب کنید.  عوامل زیادی هستند که به هنگام سرمایه‌ گذاری روی سکه باید آن‌ها را در نظر بگیرید. فاکتورهایی همانند وزن، سرعت فروش و یا کلکسیون بودن جزو مهم ترین مواردی هستند که باید همواره آن‌ها را لحاظ کنید. یکی از خوبی‌های سرمایه‌ گذاری در بازار سکه این است که شما مطابق با بودجه خود می‌توانید اقدام به تهیه سکه‌ها در ابعاد و قیمت‌های متفاوتی کنید و دست شما کاملاً در این زمینه باز است.

سوالاتی که این قبیل افراد همواره از خود می‌پرسند این است که کدام نوع سکه برای سرمایه ‌گذاری بهتر است؟ آیا بهتر است که امامی بخریم یا سکه بهار آزادی؟ نیم سکه بهتر است یا ربع سکه؟ پارسیان بخریم و یا …

مقاله سکه پارسیان

آیا سکه پارسیان برای سرمایه گذاری خوب است؟

اصولاً علاقه مندان به سرمایه‌ گذاری در بازار سکه بعد از پرسیدن این سوال که کدام سکه برای سرمایه گذاری بهتر است، می‌پرسد این است که آیا خرید سکه پارسیان می‌تواند برای سرمایه گذاری یک انتخاب درست باشد و یا خیر؟ آنگونه که بالاتر نیز توضیح داده شد تفاوت بین سرمایه ‌گذاری در بازار سکه و طلا زیاد چشمگیر نیست اما آنچه مهم است اینکه سکه پارسیان بیشتر از این که در دسته بندی سکه‌ها قرار گیرد متعلق به دسته بندی انواع طلا است. موضوع مهمی که مردم را علاقمند سکه‌های پارسیان کرده است این است که در وزن های متفاوتی تهیه می‌شوند و نمی‌توان گفت که یک وزن ثابت دارند.

همین امر باعث می‌شود تا شما بتوانید متناسب با نوع بودجه خود اقدام به تهیه این سکه‌ها کنید. فاکتورهایی که سبب ایجاد تفاوت میان سکه‌های پارسیان و سایر سکه‌ها می‌شوند وزن و عیار سکه‌های پارسیان است. نکته مهم دیگر یادآوری این موضوع است اگر در زمینه خرید سکه پارسیان شک دارید باید بدانید که در نهایت شما در حال خرید طلا هستید و مسلماً با گذشت زمان و افزایش قیمت‌ها سود قابل توجهی خواهید کرد. ذکر این موضوع ضروری است شرکت بنیان آفرینان جلوه در راستای توسعه فعالیت خود و پاسخگوئی به همراهان ارجمند خود نسبت به اخذ مجوز ضرب سکه پارسیان نموده است. تا همراهان عزیز جواهری جلوه با خیال راحت در خصوص تهیه سکه پارسیان در اندازه های مختلف تهیه و برای عزیزان خود هدیه و یا سرمایه گذاری نماید.

سکه طلا و سرمایه گذاری

سکه طلا به دلیل ارزش ذاتی آن، کالایی کم ریسک بشمار می آید. به علاوه، در مقایسه با سایر دارایی‌ها(نظیر املاک و مستغلات)، از خاصیت نقدشوندگی بسیار بالاتری برخوردار است. سکه طلا را می‌توان در هر زمان و موقعیتی به فروش رساند. در بازار سکه ایران، معامله‌گرانی هستند که با پیگیری نوسانات قیمت طلای جهانی و نرخ سکه طلا، به صورت عمده در بازار، به دادوستد سکه می‌پردازند. معمولاً متوسط بازدهی از خرید عمده سکه طلا و فروش عمده سکه طلا، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال است.

خرید سکه طلا و سرمایه‌گذاری بر روی آن در مقایسه با طلا به‌خصوص طلای زینتی از مزایای بیشتری برخوردار است. گفتنی است سرمایه‌گذاری بر روی سکه طلا همانند سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر با ریسک‌هایی نیز همراه است و نیاز به دانش و مهارت دارد.

سکه طلا به عنوان کالایی سرمایه‌ای برای حفظ ارزش پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی مهمی از سرمایه و پس‌انداز مردم ایران در قالب سکه طلا است. با توجه به نقش با اهمیت سکه به عنوان کالایی سرمایه‌ای، بانک‌ها نیز بخشی از سرمایه‌ها و نقدینگی خود را به سکه(به عنوان پشتوانه پولی و سرمایه مطمئن) تبدیل می کنند.

مقاله سکه پارسیان

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات شفافی در خصوص تفاوت میان سکه پارسیان و سایر سکه‌ها برای همراهان عزیز جواهری جلوه ارائه نمائیم. با توجه به سیاست های تیم جواهری جلوه، این مجموعه همواره در صدد ارائه محصولات با بهترین کیفیت مورد نظر و قیمت معقول و منصفانه برای مخاطبان خود بوده است. لذا کلیه محصولات جواهری جلوه به دلیل برخورداری از فرآیند کامل تولید تا مصرف نسبت به سایرین از قیمت مناسبی برخوردار هستند. اگر به قوانین و شرایط بازار خرید و فروش طلا تسلط نداشته باشید و از مراحل درست آن آگاه نباشید، ممکن است متحمل ضرر و زیان شوید. اعتماد و اطمینان به محل خرید طلا(گالری، کارگاه، بنکداری و…)موضوع حائز اهمیت دیگری است که خریدار طلا بایستی بدان توجه کافی داشته باشد.

فروش طلا و جواهرات بصورت خرد و عمده، فروش طلای کم اجرت، فروش طلای بدون اجرت، فروش طلای اقساطی، خرید طلا و جواهرات بصورت خرد و دست دوم، تامین و فروش سکه بصورت تکی و پک صدتایی تنها بخشی از زمینه های کاری شرکت بنیان آفرینان جلوه  محسوب می گردد. بایستی همواره بخاطر داشته باشید در زمان خریدطلا، خریدسکه و خرید سایر مصنوعات مرتبط با طلا. و همچنین خرید جواهرات مورد علاقه خود به مغازه ها و فروشگاه های معتبر. طلا که مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر دارند، مراجعه نمائید. تا کمتر در دام سودجویان و فرصت طلبان بیافتید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همواره بر خرید طلا و جواهر از گالری های دارای مجوز کسب وکار از اتحادیه طلا و جواهر و نیز سایر مجوزهای مرتبط با حوزه طلا و سایر مصنوعات طلا تاکید می کنند.  بدیهی است داشتن سایر مجوزها و نشان ها می تواند اطمینان بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *