خرید کادو, طلا کم اجرت

تفاوت طلای کم اجرت و بی اجرت چیست؟

طلای کم اجرت

تفاوت طلای کم اجرت و بی اجرت چیست؟ طلا به دلیل ارزش ذاتی آن به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری مطمئن بشمار می آید. تشخیص نوع طلا و دریافت مشاوره از متخصصین امر برای خرید طلا و سرمایه گذاری طلا از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید طلا می تواند علاوه بر زیبایی و جذابیت یک سرمایه گذاری اطمینان بخش به شمار آید.

همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید طلا اعم از خرید طلا کم اجرت و طلا بدون اجرت با قیمت مناسب و طرح های ظریف و جذاب، از تمام محصولات شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) و کالکشن مختلف در سایت جلوه دیدن فرمایند. بدیهی است کلیه محصولات جواهری جلوه بصورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا ارائه می شوند. در مقاله حاضر سعی بر این است اطلاعات کافی در خصوص انواع طلا، طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، طلای دست دوم، نحوه خرید طلا، خرید آنلاین طلا و سرمایه گذاری طلا از طریق خرید طلای کم اجرت و طلای بدون اجرت به همراهان عزیز ارائه نمائیم. اگر قصد خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید.

طلای کم اجرت؟

با توجه به شرایط مورد نظر هر شخصی ممکن است طلای کم اجرت و یا طلا با اجرت ساخت بالاتر مورد نظر قرار گیرد. عموما ذهنیت افراد بر این باور است که اجرت ساخت طلا در طلافروشی های سنتی نسبت به گالری‌ طلا پایین تر می باشد. این در حالی است که لزوما این اتفاق رخ نمی دهد و ممکن است که در یک گالری محصولات طلای کم اجرت نیز به مشتریان ارائه گردد.

تفاوت طلای کم اجرت و بدون اجرت چیست؟

چرا طلا با اجرت کم بخریم ؟

افرادی که اقدام به خرید طلا و مصنوعات مرتبط با طلا می کنند عوامل متفاوتی را در تصمیم گیری خود دخیل می کنند. از جمله این موارد می توان به سلیقه شخصی آنها، بودجه و توان مالی،  هدف از خرید محصولات طلا اعم از سرمایه گذاری یا زینتی اشاره کرد. تمام این موارد می‌توانند انگیزه ای باشند تا افراد را به خرید طلای کم اجرت تشویق کنند. افرادی که بودجه کمتری را برای خرید طلا در نظر می گیرند به واسطه انتخاب طلا با اجرت کم تر مبلغ پایین تری را می ‌پردازند.

همچنین محصولاتی که طراحی ساده و به اصطلاح مینیمال دارند. یا محصولاتی که فرآیند ساخت آنها به صورت لیزری هستند، هزینه طراحی و ساخت کمتری خواهند داشت. امروزه بسیاری از افراد از طرفداران طرح های ساده و ظریف هستند. لذا طلایی که انتخاب می کنند، اجرت ساخت پایین تری خواهد داشت. به یاد داشته باشید که خرید طلا کم اجرت به منزله خرید طلا کم کیفیت و یا کم ارزش تر نیست.

در بعضی موارد هدف خرید طلا برای یک شخص صرفآ استفاده از محصول و زیبایی آن نبوده و به نوعی قصد پس انداز سرمایه خود به واسطه خرید طلا دارند. این افراد معمولا تمایل به خرید طلای بدون اجرت دارند. همیشه طلای بدون اُجرت یا دست دوم لزوما قدیمی و کهنه و داغون نیست. در بسیاری از اوقات فردی که طلای خود را می فروشد به پول آن نیاز داشته و سرویس یا دیگر ملزومات طلای خودش رو به صورت نو به فروش می رساند. یا بسیاری از افراد جهت چشم و همچشمی هر از چندگاهی طلاهای خود را می فروشند و طلای نو می خرند که این طلا کار کرده نیست ولی دست دوم محسوب می شود.

طلای دست دوم

در ویترین اکثر طلافروشی‌ها می‌شود طلای دست دوم هم پیدا کرد. طلا‌هایی که ظاهر سالم و درست و حسابی دارند سریع ذوب نمی‌شوند و دوباره به اسم طلای دست دوم فروخته می‌شوند. خرید طلای دست دوم و بدون اجرت برای بسیاری از خانم های آسان پسند، بازار بسیار پر سود برای استفاده بیش از پیش از این عنصر گرانبهاست. بسیاری از این اجناس روزی با کارمزدی بسیار بالا در ویترین مغازه های طلا فروشی، فروخته می شده و اکنون با قیمتی باورنکردنی در دسترس شما قرار گرفته است.

تفاوت طلای کم اجرت و بدون اجرت چیست؟

تشخیص طلای دست دوم

بازار طلای دست دوم مدت‌هاست که داغ است. تشخیص طلای دست اول و دست دوم، شاید تا حدودی مشکل باشد. در خرید طلا دست دوم بسیار دقت کنید. بعضی از طلا فروشان ، مصنوعات ۱۷ عیاری که در سالیان دور تولید شده و یا بدلیجاتی که خیلی شباهت زیادی به مصنوعات طلا دارند را به عنوان طلای متفرقه خریداری و به مشتری تحت عنوان طلای بدون اجرت ساخت می فروشند.

طلای دست دوم و کم اجرت بخریم یا نخریم؟

هر چیزی دست دومش ارزان تر است. اُجرت یعنی مبلغی که بابت درست کردن طلای خام باید بپردازیم که در طلاهای دست دوم این اُجرت پرداخت نمی شود. به همین دلیل مدتی است که فروش مصنوعات طلا و جواهر تحت عنوان طلای دست دوم و بدون اجرت ساخت در بیشتر شهرهای کشورمان رواج پیدا کرده است. طلای دست دوم بدون اُجرت بوده و با تفاوتی اندک از قیمت روز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فروش می رسد. نکته اینکه، اجرت ساخت فقط یک‌بار حساب می‌شود و اینطور نیست که یک انگشتر را ۲۰ بار بفروشند و هر بار هم مزد ساختش را بگیرند. به‌خاطر همین در زمان خرید طلای دست دوم، شما فقط پول وزن طلا را به همراه سود فروشنده پرداخت می کنید.

تا همین چند سال قبل خرید طلا، نوعی سرمایه‌گذاری دلنشین بود که هم می‌توانستی هر لحظه از این سرمایه استفاده کنی و هم آن را برای روز مبادا کنار بگذاری. رفته‌رفته با صعودی شدن قیمت طلا، خریدهای متداول کاهش و نظرها به سمت و سوی طلای کم‌اجرت معطوف شد و خریداران معمولی طلا ترجیح دادند به‌جای زرق و برق آن به بالا بردن وزن خرید خود توجه کنند. آنچه در این بین مهم است اینکه پس انداز طلا یکی از روش های تاثیر گذاری است که، ارزش پول افراد را حفظ کرده و افزایش می‌دهد.

همه می‌دانیم که پول درآوردن چقدر دشوار است و همینطور پولی که به سختی به دست می‌آید اگر در بانک نگهداری شود روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهد! بسیاری از خانواده ها، زنان خانه دار، زنان شاغل و … ماهانه مبلغی از حقوق و پول خود را حتی اندک، بصورت خرید طلا حفظ و ارزشمند می کنند.

باید توجه داشته باشد که خرید طلای دست دوم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.  اولا اگر دوست داشتید استفاده می کنید و در واقع برای خریدش فقط پول طلای خام را می دهی و خبری از مالیات بر ارزش افزوده و اجرت مغازه هم نیست و دوماً می توانید با کمترین ضرر هم به فروش برسانید. یکی از معایب خرید طلای دست دوم این است که انتخاب های شما محدود خواهد بود و باید قید خرید طلاهای با طراحی جدید را بزنید.

تفاوت طلای کم اجرت و بدون اجرت چیست؟

ریسک طلای کم اجرت

افرادی که برای خرید طلای کم اجرت اقدام می‌کنند بعضاً می‌خواهند با حداقل بودجه، صاحب یک قطعه طلا شوند.  یا برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولشان طلایی بخرند که موقع فروش با کاهش اجرت آن، ضرر نبینند. آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است اینکه بایستی در خرید هر نوع طلایی از جمله خرید طلای کم اجرت و بدون اجرت. باسیتی از گالری و فروشگاههای دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود. موضوعی که همواره مورد تاکید آقای کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر می باشد.

درج کد طلا در فاکتور خرید طلا

طلاهای نو توسط بازرسان و بنکداران به‌صورت متناوب بررسی می‌شود و امکان تخلف در آن بسیار کمتر است. اما طلاهای کم اجرت در ویترین مغازه‌ها نیست که قابل رصد باشد. بنابراین لازم است مردم در زمان خرید طلای کم اجرت یا طلای بدون اجرت از فروشنده درخواست نمایند تا کد حک شده روی طلا را نمایان سازند. این موضوع مورد تاکید آقای کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر می باشد.

آیا طلای آب شده همان طلای بدون اجرت است؟

شمش طلا قطعه ای طلا با وزن و عیار مشخص است که در بازار خرید و فروش طلا معامله می‌­شود. بیشتر افراد با هدف سرمایه گذاری و پس انداز اقدام به خرید شمش‌­های طلا می‌کنند. آیا شمش طلا یک طلای بدون اجرت است؟ شمش طلا از ۰.۳ گرم تا یک کیلوگرم به فروش می­‌رسد. البته در کشور ما شمش‌­های ۱۲ کیلوگرمی نیز زیر نظر بانک مرکزی در بازار عرضه می­‌شود. براساس قانون مصوب شده از سوی مجلس شورای اسلامی، شمش طلا یکی از کالاهایی محسوب می­‌شود که مالیات به آن تعلق نمی­‌گیرد. قیمت آن براساس وزنی که دارد کاملا مشخص است. در واقع برای خرید و فروش شمش طلا اجرتی پرداخت نخواهید کرد، اما آن چه به عنوان طلای بدون اجرت مرسوم است شمش طلا نیست.

تفاوت طلای کم اجرت و بدون اجرت چیست؟

طلای کم اجرت در جواهری جلوه:

باتوجه به سیاست های تیم جواهری جلوه، این مجموعه همواره در صدد ارائه محصولات. با بهترین کیفیت مورد نظر و قیمت معقول و منصفانه برای مخاطبان خود بوده است. لذا کلیه محصولات جواهری جلوه به دلیل برخورداری از فرآیند کامل تولید تا مصرف نسبت به سایرین از قیمت مناسبی برخوردار هستند. اگر به قوانین و شرایط بازار خرید و فروش طلا تسلط نداشته باشید. و از مراحل درست آن آگاه نباشید، ممکن است متحمل ضرر و زیان شوید. اعتماد و اطمینان به محل خرید طلا(گالری، کارگاه، بنکداری و…)موضوع حائز اهمیت دیگری است که خریدار طلا بایستی بدان توجه کافی داشته باشد.

بایستی همواره بخاطر داشته باشید در زمان خریدطلا، خریدسکه و خرید سایر مصنوعات مرتبط با طلا. و همچنین خرید جواهرات مورد علاقه خود به مغازه ها و فروشگاه های معتبر. طلا که مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر دارند. مراجعه نمائید تا کمتر در دام سودجویان و فرصت طلبان بیافتید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر جناب آقای ابراهیم محمدولی و جناب آقای محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر همواره بر خرید طلا و جواهر از گالری های دارای مجوز کسب وکار از اتحادیه طلا و جواهر و نیز سایر مجوزهای مرتبط با حوزه طلا و سایر مصنوعات طلا تاکید می کنند.  بدیهی است داشتن سایر مجوزها و نشان ها می تواند اطمینان بخش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *