خرید طلا, خرید کادو

طلای سبک بهترین هدیه برای عزیزانتان

خرید طلای سبک برای هدیه

طلای سبک مناسب هدیه دادن

یکی از پرکاربرد ترین عنوانی که امروز در خرید و فروش طلا به با آن مواجهه می شویم؛ طلای سبک می باشد. طی انتها قرن گذشته و سال های ابتدایی قرن جدید طلای سبک یکی از پر فروش ترین و پرمصرف ترین زیورآلات طلا به شمار می روند. حتی خرید طلای سبک برای هدیه نیز یک گزینه بسیار پرطرفدار بودن است.

امروزه قریب به نیمی از طلا های ساخته شده در جهان از طلا های سبک ساخته شده اند. این طلا در کنار ارزش اقتصادی و زیبایی که دارند، به خاطر وزن کمی که دارند این امکان را فراهم می کنند تا هر فرد با هر اندازه بودجه ای که دارد بتواند طلا بخرد.

تاریخچه پیدایش طلا های کم وزن

برای بررسی پیدایش واژه طلای سبک باید به افزایش تقاضا و میزان بودجه مالی خانواده ها توجه کنید. در اوایل قرن ۸۰ میلادی تجارت طلا و به ویژه سنگ آن با نوسانات اقتصادی مواجه شد. در این بازه زمانی به طور ناگهانی نرخ شاخص تقاضای طلا به طرز چشمگیری افزایش یافت.

در این زمان اغلب افراد به خاطر کمبود توان مالی امکان خرید طلا در این حجم های بزرگ را نداشتند. بدین ترتیب تجار تصمیم گرفتند تا به طلاهایی را تولید کنند که مردم متوسط نیز بتوانند آنها را خریداری کنند. با این کار توانستند طیف گسترده و چند میلیونی تقاضا برای طلا را پوشش بدهند.

گردنبند طلای سبک

گردنبند طلای سبک

ابتدا سعی شد تا فلزات ارزشمند دیگر برای پاسخگویی به این نیاز فراهم کنند. اما این عمر نتوانست پاسخ گو باشد. این شد که طلای سبک وارد بازار شد.

ویژگی ها متمامیز کننده طلای سبک

طلای سبک به جواهرات طلایی گفته می شود که با وجود اینکه طراحی کاملی از یک جواهر را دارا می باشند اما اغلب تو خالی می باشند. بدین صورت که اکثریت حجم زیور طلا را طلا اشغال نکرده است. و اکثریت تراکم آن را فضای خالی با ترکیبی از طلا با فلزات دیگر نظیر مس، پلاتین و… اشغال کرده است.

بدین ترتیب بی آنکه به ظاهر طلا خدشه ای وارد شود، از وزن زیور طلا به طور محسوسی کاسته می شود. در این صورت شما میتوانید قطعه ای از طلا را با زیبایی جواهرات همیشگی طلا با قیمت بسیار مناسب تری خریداری کنید.

 روش های تولید طلا با وزن کم

به طور کلی چهار روش اصلی برای تولید طلا وجود دارد که عبارتند از: ریخته گری، پرس کاری؛ الکتروفرمینگ و ساخته دستی که به آن روش سنتی نیز گفته می شود. طلای سبک به دلیل ساختار ویژه ای که دارد تنها به دو روش پرس کاری و الکتروفرمینگ تولید می شود.

تولید طلا کم وزن به روش پرس کاری

اکثر طلاهای موجود در بازار به روش پرسکاری تولید می شوند. در واقع شیوه پرس کاری ارزانترین روش تولید طلا به حساب می آید. به همین خاطر طلا ساخته شده از طریق این روش اغلب به صورت عمده و انبوه تولید می شوند. مدل های رایجی که در دست اغلب خانم ها به چشمتان می خورد از طریق همین روش پرسکاری تولید شده اند.

از طرفی دیگر نمی توان در این روش طراحی های خاص و پیچیده را روی طلای سبک پیاده کرد. طرحی از طلای سبک، یک دستگاه مخصوص پرس کاری را به خود اختصاص می دهد که آن دستگاه تنها می تواند همان یک نمونه را تولید کند.

سرویس طلای سبک

سرویس طلای سبک زنانه

البته این روند کار توجیه اقتصادی دارد. چرا که یک دستگاه یم مدل زیور طلای سبک را با عیار پایین بین ۸  تا ۱۴ عیار به طور انبوه تولید می کند. این طلا با داشتن قیمت های مناسب مورد استقبال مردم قرار می گیرند.

تولید طلا با وزن کم به روش الکتروفرمینگ

این روش در مقایسه با روش پرس کاری به روز تر و پیشرفته تر می باشد. مسئله قابل توجه این است که می توان از طریق این روش طراحی های خاص و غیر متعارف نیز را انجام داد. به طوری که از طریق این روش می توان طراحی تندیس های طلا را دقیقا مشابه نمونه های عینی انجام داد.

روش الکتروفرمینگ امکان بهره برداری از طرح با جزئیات بیشتر طلا را ممکن کرده است. به همین خاطر در تجارت طلای سبک این روش به خاطر طراحی های منحصر به فردش مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

خرید طلای سبک برای هدیه به دوستان

این روزها طلای سبک به خاطر توجیه اقتصادی که دارد مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. این طلا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد که امکان تولید گسترده تر طلا برای غالب مردم را فراهم کرده است. شما می توانید با هر اندازه بودجه ای که دارید اقدام به خرید طلای سبک برای عزیزانتان بکنید.

طلا های سبک طرح های بسیاری متنوعی دارند. همچنین امروزه این طلا ها با طرح های سه بعدی و چند وجهی تولید می شوند که آنها را بسیار زیبا تر جلوه می دهند.

خرید هدیه طلا

خرید هدیه طلای سبک

سخن پایانی

یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی فروش طلا و جواهرات گالری جواهری جلوه می باشد. شما میتوانید در هر کجایی از ایران که هستید وارد این سایت بشوید و نمونه مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس آن را درب منزلتان تحویل بگیرید.

شما میتوانید از این فروشگاه خرید طلای سبک برای هدیه دادن به عزیزانتان را نیز انجام دهید. همچنین می توانید به سراغ طلاهای کم اجرت این گالری بروید و در عین خرید یک زیور لوکس در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

سوالات متداول درباره خرید طلای سبک برای هدیه دادن به عزیزانتان
  1. از چه روش هایی برای تولید طلای سبک استفاده می شود؟
    به طور کلی از بین چهار روشی که برای تولید طلا مورد استفاده قرار گرفته می شود. تنها روش تولید طلا به روش پرس کاری و الکتروفرمینگ برای تولید طلا های سبک مناسب می باشد.
  2. آیا در تولید طلا های سبک از فلزات دیگر نیز استفاده می شود؟
    فلز طلا بسیار نرم بوده و در برابر ضربه تغییر شکل میدهد. به همین خاطر برای تولید زیور آلات طلا از آلیاژ طلا استفاده می شود که ترکیبی ازسنگ طلا با فلزاتی نظیر مس، نقره و… می باشد.
  3. مهمترین مزیت خرید طلای سبک چیست؟
    این طلا ها صرفه اقتصادی دارند. می توانید نمونه های بیشتری از قبلی طلا ها را با یک بودجه ثابت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *