خرید طلا, طلا و جواهر

آشنایی با انوع مدل های آویز یا پلاک طلا

گردنبند طلا

آشنایی با انوع مدل های آویز طلا: خرید طلا و انواع آویز طلا شامل گردنی طلا، زنجیر طلا، مدال طلا و پلاک طلا برای خانم ها و آقایان حس بسیار خوبی به همراه دارد. آویز یک نقطه کانونی برای پوشاک شما ایجاد می کند.

طرح گردنی، جنس زنجیر و رنگ مدال و پلاک به همراه طول، وزن و سایر ملحقات انواع آویز طلا تاثیر اساسی روی استایل شما خواهد داشت. برای انتخاب و خرید انواع آویز طلا علاوه بر جنس و رنگ و مدل، نکاتی مثل توجه به صورت، فرم گردن و قفسه سینه حتی مدل مو هم حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر شما صورت گردی دارید بهتر است از آویزی با طول بیشتر استفاده کنید. گردنبندهای طوقی یا جوکر برای شما مناسب نیستند. گردنبندهای جوکر که دقیقا دور گردن بسته می شوند طول گردن شما را کوتاه تر و صورت شما را گرد و تپل نشان می‌دهند. در مقابل اگر صورت کشیده و لاغری دارید بهتر است از آویز های کوتاه و حتی گردنبند های جوکر استفاده کنید.

بیشتر مدل های آویزها و رولباسی ها برای صورت های بیضی شکل بسیار مناسب اند. اگر فرم قفسه سینه شما بزرگ است بهتر است که گردنبند شما تا چاک سینه شما قرار گیرد. اگر بالاتنه کوچک و لاغری دارید بهتر است با استفاده از آویز های بلند و با ایجاد حجم در قفسه سینه می توانید یک استایل شیک و منحصر به فرد بسازید. در انتخاب آویز طلای شیک و رولباسی ها بهتر است به تن پوست خود نیز دقت کنید. اگر پوست شما روشن است طلای سفید برازنده شماست. همچنین اگر پوست شما سبزه یا برنزه است طلای زرد رنگ نیز باعث درخشش هرچه بیشتر پوست شما می شود. و یا اگر هم از علاقه مندان به طلای زیبای رزگلد هستید می توانید بدون توجه به تن پوست خود از آویز های مختلف رزگلد استفاده کنید.

اگر حساسیت دارید بهتر است از آویزهای غیرفلزی استفاده کنید. همراهان عزیز جلوه می توانند برای خرید انواع آویز طلا زنانه، دخترانه و مردانه شامل گردنی طلا، زنجیر طلا، مدال طلا و پلاک طلا با قیمت مناسب و طرح های ظریف، از تمام محصولات در گالری جلوه و سایت جلوه دیدن فرمایند. کلیه محصولات جواهری جلوه بصورت خرید حضوری طلا و خرید آنلاین طلا ارائه می شوند.

گردنبند طلا

در مقاله حاضر سعی کردیم اطلاعات کافی در خصوص انواع آویز طلا، گردنی طلا، آویز رولباسی، انواع زنجیر طلا، خرید آنلاین انواع آویز طلا، قیمت انواع آویز طلا و سرمایه گذاری طلا از طریق خرید انواع طلا به همراهان عزیز ارائه نمائیم. شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه طلاجواهری جلوه) با مدیریت سرکار خانم آل محمد این افتخار را دارد که بهترین و مناسبترین گزینه را پیش روی شما بگذارد تا ضمن لذت بردن از خرید، از حداکثر سود نیز بهره مند شده و خرید انجام شده را جزء حراست از دارایی و حفظ ارزش آن تلقی نمائید.

معرفی انواع مدل های آویز و زنجیر

انتخاب زنجیر طلا و آویز مناسب آن، کار چندان ساده ای نیست. ست کردن زنجیر و آویز گردنبند دلخواه نیازمند توجه و رعایت اصولی است. اگر به دنبال مکمل خوبی برای زنجیر طلای خود هستید ابتدا بهتر است ویژگی زنجیر را به خوبی شناسایی کنید. مثلا برخی از زنجیرها که دارای بافت های درشت هستند و یا از حلقه ها و شکل های بسیار متنوع در ساخت آن ها استفاده شده است، اصلا نیازی به آویز ندارند. زنجیرهای نازک، زنجیرهایی با طرح های ساده و زنجیرهایی مانند زنجیر کابلی، کارتیه، بلچر، فیگارو و زنجیر طلای گندمی مناسب برای آویز هستند زیرا دارای مقاومت بالا، شکل و طرحی ساده هستند. اندازه طول زنجیر نیز در لزوم استفاده از آویز و انواع آویز طلا بسیار اهمیت دارد.

راهنمای خرید آویز گردنبند

قبل از خرید انواع آویز طلا بهتر است به پرسش هایی نظیر آویز مناسب فرم صورت، آویز مناسب رنگ پوست، آویز مناسب نوع  لباس، آویز مناسب مدل لباس، میزان قد و حتی طول گردن خود پاسخ دهید.

تاثیر فرم صورت در انتخاب نوع آویز طلا

آیا می دانید فرم صورت شما چگونه است؟ تا به حال به جلوی آینه رفته و نوع فرم صورت خود را مشاهده کرده اید؟ فرم صورت ممکن است گرد، بیضی و یا قلبی باشد. اگر دارای صورتی نسبتا گرد هستید بهتر است از آویز و گردنبندهای بلند و اغلب سنگین استفاده کنید. اما در صورتی که فرم صورت شما دقیقا گرد است از زنجیرهای کوتاه تر با آویزهای سبک تر استفاده کنید. افرادی هم که دارای صورت بیضی هستند می توانند انواع مختلف آویز و گردنبند را استفاده کنند.

تاثیر فرم گردن در انتخاب نوع آویز طلا

اگر گردن شما کوتاه و یا دارای خط و چین و چروک است بهتر است از زنجیرهای بلند و آویزهای متناسب با آن استفاده کنید. در صورتی که اندازه طول گردن شما متوسط و بلند است در استفاده از انواع مختلف آویز و گردنبند حق انتخاب خواهید داشت.

تاثیر طول قد در انتخاب نوع آویز طلا

اصولا آویز و گردنبند برای افراد با طول قد بلند مناسب تر هستند. افرادی که دارای قد بالای ۱۶۰ سانتی متر هستند می توانند به راحتی از انواع مدل آویز و گردنبند استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که افراد کوتاه قد هیچ وقت از آویز و گردنبند استفاده نکنند. این افراد می توانند از آویز و گردنبندهای کوتاه که در بالای استخوان ترقوه قرار می گیرد، استفاده کنند. اما افراد قد بلند عموما می توانند از آویز با سایزهای مختلف استفاده کنند.

گردنبند طلا

تاثیر وزن در انتخاب نوع آویز طلا

افراد چاق نباید از آویز و گردنبند بزرگ استفاده کنند. هر چه از آویز و گردنبند ظریف تر استفاده کنند بهتر است. استفاده از آویز و گردنبند درشت نگاه ها را به سمت سینه می کشاند. اگر فرد چاق باشد با انتخاب یک آویز و گردنبند نامناسب می تواند این چاقی را بیش از پیش نمایان کند.

تاثیر لباس در انتخاب نوع آویز طلا 

همیشه ترکیب لباس و استفاده از زیورآلات از مهم ترین عوامل تکمیل کننده یک استایل است. برخی از لباس ها مانند لباس با یقه مدل اسکی به زیبایی استایل یک خانم کمک بسیاری می کنند. از این رو بهتر است بهترین زنجیر و آویز متناسب را انتخاب و با لباس یقه اسکی خود بپوشید. سعی کنید رنگ طلا را با رنگ لباس خود منطبق کنید. می توانید آویز طلای اسپرت را با پوشیدن تی شرت ست کنید. آویز و گردنبند زیبا را می توانید با لباس یقه هفت ست کنید. اگر یقه لباس شما باز است از گردنبند با طول بلندتر استفاده کنید. لباس های رنگ تیره را با آویزهای گرد روشن و درخشان بپوشید. لباس های رنگ روشن را با آویزهای گرد با سنگ و یا نگین های رنگ تیره ست کنید.

ست کردن آویز طلا گردنبند با سایر زیورآلات

اگر گوشواره ای با نگین بنفش دارید بهتر است آویز گردنبندی را انتخاب کنید که دارای نگین بنفش باشد. بنابراین می توانید زمانی که از گوشواره استفاده می کنید، از آویز گردنبند نیز استفاده کنید. گاهی اوقات افراد زنجیر طلای بسیار ظریفی را به همراه یک آویز گردنبند ظریف استفاده می کنند که به خودی خود ترکیب زیبایی را می سازد. اما همین که گوشواره های درشت و پر زرق و برق خود را به استایل اضافه می کنند ناهماهنگی در استایل فرد به وجود می آید که هم از زیبایی گوشواره و هم از شیکی و زیبایی گردنبند کاسته می شود. اگر قصد استفاده از دو یا سه گردنبند همزمان را دارید بهتر است همه آن ها دارای آویز طلا نباشند. مثلا یکی از آن ها کوتاه تر و بدون آویز باشد، زنجیر بعدی کمی بلندتر و دارای یک آویز طلای کوچک باشد.

معرفی انواع آویز طلا با زنجیر و بدون زنجیر

شاید در نگاه اول آویزها بیشتر از بقیه زیورآلات به چشم بیایند. زیرا آویزها دقیقا در بالا تنه قرار می گیرند و بسته به اینکه چه نوع آویزی در استایل خود به کار می برید می‌تواند جلب توجه کند و چشم‌ها را به سمت شما بکشاند. یکی از رایج‌ترین انواع زیورآلات زینتی و جواهرات، زنجیر طلا است. چیزی که برای استفاده در انواع پلاک ها و گردنبند طلا، یک وسیله ضروری است و از انواع بسیار متنوعی نیز تشکیل شده است.

مدل های زنجیر طلا

در واقع زنجیر‌ها از نظر شکل و نوع بافت، باهم تفاوت دارند. اما همه آن‌ها از دانه‌ها و اجزای به هم متصلی تشکیل شده که در یک راستا در هم تنیده شده اند تا ساختاری پیوسته، درخشان، منعطف و زیبا را پدید آورند. آنچه درباره انواع مدل‌های زنجیر طلا باید بدانید آن است که هر کدام از آن ها، کاربرد مخصوص خود را دارند و سبک و سیاق خود را در بدن شما نمایان می کنند.

  • زنجیر ملوانی

این نوع زنجیر از قطعات کوچک بیضی شکل بهم متصل تشکیل می‌شود که یک میل ظریف، بصورت قطری از میانه هر بیضی عبور کرده باشد. نام و مدل این زنجیر از زنجیر لنگرهای کشتی الهام گرفته شده است .زنجیرهای ملوانی ضخیم معمولاً مردانه‌تر هستند. نکته مهم در استفاده از این زنحیر آن است که فقط زنجیرهای ملوانی ظریف را با انواع آویزها ست می کنند. برای زنجیرهای ضخیم‌تر بهتر است که بصورت تنها مورد استفاده قرار گیرند.

  • زنجیر توپی

زنجیر طلای توپی از ریزدانه‌های توپی شکل به هم پیوسته ساخته شده اند. این مدل از زنجیر طلا بخاطر نحوه اتصال دانه هایش از استحکام کمتری برخوردار بوده و احتمال پاره شدن آن بیشتر است. زنجیر توپی دانه ای، معمولاً به صورت تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد و با آویزهای اسپورت بسیار همخوانی دارد. مناسب‌ترین انواع آویز برای این نوع زنجیرها، پلاک است.

  • زنجیر مربعی یا ونیزی

زنجیر طلای مربعی یا ونیزی از مربع‌های کوچک به هم پیوسته‌ای تشکیل شده که ظاهری صیقلی و ممتد دارند. این نوع زنجیر طلا دارای استحکام زیادی است اما درصورت شکست یکی از مربع ها، تعمیر آن دشوار است. این نوع زنجیر می تواند به تنهایی به جای گردنبند مورد استفاده قرار گیرد. هرچند می توان با حذف قطعه شکسته، سایر قطعات را بدون تغییر در ساختار، به راحتی به یکدیگر متصل کرد و مورد استفاده قرار داد. مدل مربعی بین آقایان و خانم‌ها به یک اندازه رایج بوده و زنجیرهای ضخیم‌تر از این نوع، بیشتر مختص آقایان است.

  • زنجیر کیبل

زنجیر طلای کیبل از رایج ترین انواع زنجیر است و برای انواع مختلف گردنبند و در نیم ست طلا بکار می رود. تعدادی دانه بیضی شکل به هم پیوسته که طی قرون متوالی، از صنعت کشتی سازی تا صنعت ظریف جواهر سازی همواره مورد استفاده قرار می گرفته است. این مدل زنجیر طلا دارای استحکام زیادی بوده و درصورت شکستن، به راحتی قابل اتصال مجدد می باشد. پیشنهاد می شود برای نمایان شدن بیشتر زیبایی، این نوع زنجیر در کنار یک آویز شیک استفاده شود. طرح این زنجیر برای انواع گردنبند اسم طلا نیز مناسب است.

  • زنجیر کارتیه

کارتیه زنجیری است که از قطعات مسطح چسبیده به هم ساخته شده و شکل ساده و زیبایی دارد. به سادگی قابل تعمیر است. زنجیر کارتیه به تنهایی نیز قابل استفاده می باشد. در بین آقایان و بانوان به یک اندازه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زنجیر معمولاً نخستین انتخاب مشتریان در هنگام خرید زنجیر است و دلیل آن نیز همین همواره مد بودن آن است.

  • زنجیر کارتیه ترکیبی

زنجیر کارتیه ترکیبی یک نوع زنجیر کارتی است که اجزای آن بصورت دوره‌ای از ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر تشکیل شده اند. این نوع زنجیر یک مدل تجملاتی‌تر محسوب می‌شود و خاستگاه آن از ایتالیا بوده است. از نظر استحکام و دوام بسیار مورد تایید است و قابلیت تعمیر آن نیز وجود دارد. امکان حذف یک قطعه از زنجیر وجود ندارد چون در این صورت، الگوی متناوب آن بهم خواهد خورد. زنجیر کارتیه ترکیبی، برای استفاده در مراسم‌های رسمی و با همراهی لباس‌های سنگین و رسمی، بسیار مناسب است.

  • زنجیر طنابی

به زنجیرهایی گفته می‌شود که دانه‌های تشکیل دهنده آن شبیه به یک طناب گرد هم پیچیده شده اند و ساختاری درخشان و زیبا را تشکیل داده اند. این مدل از زنجیر طلا، یکی از پر طرفدارترین انواع زنجیر در سراسر جهان است. به دلیل پایداری و استحکام بسیار بالای آن، برای استفاده با آویزهای سنگین، گزینه‌ای بسیار مناسب می باشد. مدلهای ظریف این زنجیر معمولاً با آویزها ست می شوند اما مدل‌های ضخیم‌تر آن، به تنهایی نیز قابل استفاده هستند.

  • زنجیر سنگاپوری

به مدل هایی از زنجیر گفته می‌شود که قطعات به هم پیوسته آن، به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته اند که دارای یک پیچ خوردگی زیبا باشند. پیچ خوردگی منعطفی که با یک اشاره دست نیز باز می‌شود و مجدد به جای خود باز می گردد. این شیوه حرکتی دورانی باعث زیبایی و چشمگیری بیشتر این زنجیر طلا می گردد. معمولاً هم با آویزهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زنجیر، برای مصارف روزانه و یا مهمانی‌های غیر رسمی بسیار مناسب است.

  • زنجیر ماری

همانطور که از نامش پیداست، ظاهر بافت و انعطاف حرکتی آن، شبیه به مار است. این مدل در واقع از صفحه‌ها و یا تسمه‌های بسیار ریزی ساخته شده است که به صورت بسیار نزدیک، به یکدیگر بافته شده اند. این مدل زنجیر در ساخت نیم ست نیز استفاده می شود. بخاطر ویژگی بافتی، کمتر در مو گیر کرده و کمتر نیز به هم پیچ می خورد و نگهداری و تمیزکردن آن نیز راحت‌تر است. این مدل زنجیر جهت استفاده با جواهرات و آویزها به صورت روزمره بسیار مناسب است.

  • زنجیر گندمی

به زنجیرهایی گفته می‌شود که اجزای آن در یک جهت، در امتداد هم و در هم تنیده شده باشند. دلیل نام گذاری این نوع زنجیر، شباهت زیاد آن با قسمت بالایی خوشه گندم است. مانند زنجیر ماری، زنجیری نیمه متحرک محسوب می‌شود. دارای استحکام بالا بوده و چه به همراه آویزها و چه به تنهایی، زیبایی لازم برای استفاده را دارد.

گردنبند طلا

سخن پایانی

در مقاله حاضر تلاش کردیم اطلاعات مفید و سودمندی را در زمینه انواع آویز طلا و نحوه خرید آویز و همچنین نحوه ست کردن آن به همراهان عزیز ارائه نمائیم. طلاجواهری جلوه فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا همراهان جلوه با هر قدرت خریدی و با هر میزان سرمایه و پس‌اندازی بتوانند نسبت به پس انداز و حفاظت از دارایی ها از طریق خرید طلا اقدام نمایند. اگر قصد و هدف دیگر از خرید طلا توسط شما سرمایه‌گذاری است. پیشنهاد ما به شما این است که پول خود را صرف خرید طلا کم اجرت کنید که مزد ساخت کمی داشته و هنگام فروش کمترین کاهش قیمت را به خود خواهد دید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که زیبایی طلا برای شما در اولویت قرار دارد، توصیه می گردد همیشه در خرید انواع طلا ازجمله آویز طلا، زنجیر طلا، گردنبند طلا، مدال طلا، پلاک طلا، خرید سکه، فروش طلا، فروش سکه، خرید و فروش جواهرات، خرید آنلاین طلا و خرید حضوری طلا به فروشگاه های قابل اعتماد و دارای جواز کسب وکار از اتحادیه طلا و جواهر مراجعه نمائید.

شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه طلاجواهری جلوه) به دلیل برخورداری از فرآیند کامل تولید تا مصرف و داشتن همزمان گالری، کارگاه، بنکداری و… بعنوان یکی از معتبرترین برندهای فعال در صنعت طلاسازی و طلافروشی، بهترین پیشنهاد ممکن را برای خرید طلا و حداکثر سازی سود ارائه می نماید. همراهان عزیز جواهری جلوه می توانند جهت بازدید از محصولات متنوع این مجموعه، به گالری و فروشگاه، سایت اینترنتی و سایر شبکه های اجتماعی این مجموعه مراجعه کرده و زیورآلات مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *