خرید طلا, طلا و جواهر

اجرای سامانه مودیان و اهمیت فاکتور

سامانه مودیان و مالیات طلا

اجرای سامانه مودیان و اهمیت فاکتور: صدور فاکتور رسمی برای خرید طلا و مصنوعات مرتبط طلا، طلای آبشده، طلای کم اجرت، سکه و …. بعنوان یکی از ابزار این سامانه، از اهمیت زیادی برخوردار است. صدور فاکتور رسمی فروش معامله طلا و سایر کالا، رابطه فروشنده و مشتری را رسمی و قانونی می‌کند. صدور فاکتور معمولا برای مشتری بویژه در صورت بالابودن میزان خرید بسیار مهم می‌باشد.

لازم به ذکر است “ایجاد حس اعتماد بین فروشنده و خریدار طلا، ضمانت و گارانتی قابل اعتماد برای خرید طلا، سهولت در امور قضایی و شکایات احتمالی و کمک به امور مالی کشور و…” از ویژگی های صدور فاکتور رسمی می باشد.

سامانه مودیان و مالیات طلا

در زمان خرید طلا و سایر کالاها مشتریان به علت‌های گوناگون دوست دارند فاکتور خریدشان را تحویل بگیرند. شاید اصلی ترین دلیل آن‌ها برای این کار اطمینان بیشتر نسبت به فروشنده و فروشگاه می‌باشد. فاکتور رسمی در رابطه با خیلی از کالاها به عنوان برگه ضمانت یا تکمیل کننده آن کاربرد دارد. این فاکتور نشان دهنده تاریخ مبادله محصول و اطلاعات دقیق فروشنده و خریدار است. از این رو اکثر خریداران ترجیح می‌دهند در کنار برگه ضمانت، فاکتور محصولی که خریداری می کنند را هم داشته باشند. از سوی دیگر فاکتور فروش رسمی برگه‌ای قابل پیگیری می‌باشد. با صدور فاکتور این اعتماد برای خریدار به وجود می‌آید که کالای خریداری شده درست با چیزی که در فاکتور نوشته شده است مطابقت دارد.

در این راستا شرکت بنیان آفرینان جلوه(جواهری جلوه) مفتخر است برای آن دسته از مشتریان عزیز که مایلند و همچنین برای سازمانها و شرکتهایی که «فاکتور رسمی» مورد تایید دارایی را نیاز دارند، فاکتور رسمی صادر نماید.

جواهری جلوه بعنوان یکی از معدود شرکت های فعال در صنعت طلا و جواهر در راستای “شفافیت”، “مسئولیت پذیری و پاسخگویی”  و “جلب اعتماد در سایه صداقت و سلامت” بعنوان اصول بنیادین و اساسی خود نسبت به صدور فاکتور رسمی برای خرید طلا و مصنوعات مرتبط طلا، طلای آبشده، طلای کم اجرت، سکه و …. برای همه وزارت خانه ها،  شرکت ها، سازمان ها و ادارات که مورد تایید دارایی است، اقدام می نماید. در مقاله حاضر سعی بر این بوده است ضمن ارائه تعریفی از سامانه مودیان مالیاتی، در خصوص ظرفیت های ایجاد شده در اثر اجرایی شدن آن،  اتصال رسمی کارتخوان‌ها به سازمان مالیاتی، پایانه فروشگاهی،  جرایم، کاهش فرار مالیاتی و …  اطلاعاتی را برای همراهان عزیز ارائه نمائیم.

درباره سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی چه می‌دانید؟

سازمان مالیاتی کشور به منظور تسهیل در اخذ مالیات از مودیان، شفافیت نظام مالیاتی و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند، سامانه مودیان را به صورت رسمی راه اندازی کند. سامانه مودیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مودی، کارپوشه ویژه­ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان منحصرا از طریق آن کارپوشه انجام می­ شود. بر اساس این قانون، رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی(pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی را نیز دارا باشد، پایانه فروشگاهی محسوب می‌شود.

سامانه مودیان و مالیات طلا

قانونگذار تمام خرده فروشی ها، واحد‌های صنفی و اشخاصی را که مستقیما با مصرف کننده نهایی در ارتباط هستند موظف کرده است از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند و در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت نام کنند. مودیانی که مستقیما با مصرف کننده نهایی در ارتباط نیستند، تکلیفی برای استفاده از پایانه فروشگاهی ندارند، اما موظفند صورتحساب‌های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، از طریق سامانه مودیان صادر کنند. بنابراین در این سامانه هم تراکنش‌ها شفاف می‌شود هم صورت حساب‌های الکترونیکی صادر می‌شود.

اتصال رسمی کارتخوان‌ها به سازمان مالیاتی

راه اندازی پایانه فروشگاهی در سامانه مودیان مهم‌ترین کاری است که سازمان مالیاتی برای گذار به سمت نظام مالیاتی هوشمند مبتنی بر اطلاعات قطعی در دستور کار قرار داده است. با ایجاد این بستر و اجرای پایانه فروشگاهی همه کسب و کار‌های کشور. به‌طور مستقیم از طریق کارتخوان به سازمان مالیاتی متصل می‌شوند و مالیات ستانی نظم می‌گیرد. قبلا در پایان هر دوره مالیاتی مودی خود با مدارک مالیات بر ارزش افزوده خود را اظهار می‌کرده است. اما با سیستم موجود تمام خرید‌ها و فروش‌های صورت گرفته برابر با صورت حساب‌های اصلی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد که به عدالت و شفافیت بیشتر مالیاتی منجر می‌شود.

نکات و جرایم مهم عدم ثبت نام مودیان در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

بر طبق ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی اگر مودیان در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی ثبت نام نکنند مشمول جرایم زیر می شوند:

سامانه مودیان و مالیات طلا

  • عدم صدور صورتحساب الکترونیکی، معادل ده درصد(۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صدور صورتحساب الکترونیکی یا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.
  • عدم اعلام شماره حساب یا حسابهای بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن یا آنها انجام می شود. به سازمان، معادل ده درصد (۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده از طریق آن حساب. یا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد ومحرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق های موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.
  • عدم تحویل صورتحساب چاپی به خریدار، حذف یا مخدوش کردن صورتحساب، معادل دو درصد(۲%). مبلغ صورتحساب های مذکور یا معادل بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال هر یک که بیشتر باشد.
  • عدم رعایت احکام مذکور در مواد (۱۲)، (۱۳) و (۱۴) این قانون، معادل یک درصد (۱%) مبلغ فروش گزارش نشده یا معادل ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.
کاهش فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی با اجرای سامانه مودیان

سامانه مودیان نقش مهمی در کاهش فرار مالیاتی خواهد داشت. براساس اطلاعات مدیران سازمان مالیاتی در ایران حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد. اجرای سامانه مودیان از طرفی با رصد کالا و خدمات. و از طرفی دیگر با رصد جریان مالی باعث می‌شود که فرار مالیاتی به شدت کاهش یابد. بر اساس آمار صندوق بین المللی پول اقتصاد زیر زمینی در ایران حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است.  در حالی که این آمار در سایر کشورهای پیشرفته زیر ۵ درصد است. اجرای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی می‌تواند اقتصاد زیرزمینی و آن بخشی که هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند را شناسایی کند.

سامانه مودیان و مالیات طلا

جواهری جلوه بعنوان یکی از معدود شرکت های فعال در صنعت طلا و جواهر و با شعار”شفافیت”، “مسئولیت پذیری و پاسخگویی”  و “جلب اعتماد. در سایه صداقت و سلامت” با تکمیل فرآیند تولید تا مصرف طلا(کارگاه تولید طلای جلوه- بنکداری جلوه- گالری جلوه). و راه اندازی سایت جلوه ضمن سیاست گذاری و برنامه ریزی و حذف واسطه ها، خدمات متمایزی به مشتریان و همراهان خود ارائه می نماید.

نظر به اینکه کلیه خرید و فروش های مرتبط با طلا در شرکت بنیان آفرینان جلوه بصورت شفاف انجام می گیرد. اجرای سامانه مودیان در راستای شفاف سازی نظام مالیاتی کشور. ضمن تسهیل فرآیند فعالیت جواهری جلوه. گامی مهم در جهت بهبود و توسعه کسب و کار این بنگاه اقتصادی و باشگاه اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. در این راستا فرآیند خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا برای شرکت هایی که دارای سامانه نظام مالیاتی و دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر هستند، تسهیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *