طلا اقساطی, طلا و جواهر

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری سرمایه گذاری در ایران امری اجتناب ناپذیر است.  وجود بازارهای مختلف سرمایه گذاری هم موجب شده است تا گزینه های زیادی روی میز افراد باشد. همین موضوع از جهتی آن ها را گیج کرده است، تا جایی که نمی دانند در چه بازه زمانی باید در چه بازاری سرمایه گذاری نمایند. همچنین کلاهبرداری های گوناگون در بازارهای مالی مختلف مزید بر علت شده است تا سرمایه گذاران، افراد و شرکت ها بیشتر در مورد نوع سرمایه گذاری تحقیق کنند تا قادر باشند بهترین حوزه ها برای سرمایه گذاری که متناسب با مقدار سرمایه، سطح ریسک پذیری و به صورت کلی شرایط آنهاست را انتخاب کنند.

سرمایه گذاری می تواند در زمینه مختلف مسکن، طلا و مصنوعات مرتبط با آن، ارز، خودرو، بورس و سپرده گذاری در بانک  انجام شود.  پیش از آن که به بررسی بهترین روش سرمایه گذاری در ایران بپردازیم، لازم است ابتدا با اهمیت سرمایه گذاری آشنا شویم.

 

برای این منظور تصور کنید در سال ۱۳۶۰، یک میلیون تومان سرمایه در اختیار داشتید. آن زمان با این پول، می‌توانستید «یک خانه ۵۰ متری» در مرکز تهران بخرید. در سال ۷۰ با ۱ میلیون تومان می‌توانستید یک «ماشین معمولی» بخرید. سال ۸۰ یک «یخچال فریزر»، در سال ۹۰ یک «جاروبرقی» و در سال ۱۴۰۰ تنها یک هارد اکسترنال متوسط‌ و در سال ۱۴۰۱ سه بطری روغن.

—-

طلا، سکه و جواهرات به دلیل ارزشمند بودن آنها به عنوان یکی از روش های مطمئن سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در زمینه طلا و مصنوعات مرتبط با آن مستلزم داشتن دانش و اطلاعات کافی است. در این زمینه تشخیص طلای اصل از طلای بدل، تضمین اصالت طلا و عیار طلا برای خرید از اهمیت زیادی برخوردار است.

—-

در مقاله حاضر اطلاعات کافی در خصوص اهمیت سرمایه گذاری، انواع سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در طلا به همراهان عزیز جلوه ارائه خواهد شد.  اگر قصد سرمایه گذاری، خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و خرید طلای بدون اجرت، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید. کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید. همراهان عزیز جلوه می توانند برای سرمایه گذاری طلا و خرید طلا با گروه مشاورین شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) در تماس بوده و مذاکره نمایند.

گزینه های مختلف سرمایه گذاری:

در جوامعی مانند ایران که قیمت کالاها و خدمات به طور مداوم در حال افزایش است، سرمایه گذاری به عنوان راهکاری برای مقابله با تورم و حفظ ارزش پول و قدرت خرید، اهمیت بسزایی دارد. وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود، هر کس با توجه به ذهنیت خود به گزینه‌های مختلفی اشاره می‌کند:

برخی به افزایش قیمت مسکن اشاره می‌کنند و خرید مسکن و زمین را بهترین روش سرمایه گذاری می‌دانند.

—-

با توجه به قیمت مسکن و هزینه‌های ساخت و ساز آن، خرید مسکن به سرمایه زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، زمین و مسکن قابلیت نقدشوندگی پایینی دارند و بازار شفافی برای خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد. مواردی مانند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، رشد ناهمگون قیمت مسکن و زمین در شهرها و مناطق مختلف، سیاست‌های کلان مانند میزان پرداخت وام و پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند مسکن مهر و مسکن ملی  نیز از جمله پارامترها و ریسک‌های تاثیرگذاری است که باید مورد توجه سرمایه گذاران این حوزه قرار گیرد.

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری

برخی به افزایش قیمت طلا اشاره می‌کنند و خرید طلا، خرید مصنوعات مرتبط با طلا و خرید سکه طلا را گزینه مناسبی می‌دانند.

بر خلاف مسکن، سرمایه گذاری در طلا با مبالغ بسیار کمتری امکان‌پذیر است و نقدشوندگی بالاتری نیز دارد. ریسک اصل یا تقلبی بودن طلا و سکه طلا، ریسک و هزینه نگهداری آن در محلی امن، وابستگی به قیمت جهانی طلا و نرخ ارز نیز از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

برخی به افزایش نرخ ارز اشاره می‌کنند و خرید دلار و سایر ارزهای خارجی را گزینه مناسبی می‌دانند.

—-

بخشی از مردم ایران، خرید ارزهای خارجی را به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری قبول دارند. اما باید توجه داشت که بازار ارز یکی از بازارهای پرریسک و پرنوسان است و پارامترهای بسیار زیادی نظیر روابط خارجی، روابط اقتصادی شامل واردات و صادرات، سیاست های دولتی و سیاست های کلی بانک مرکزی بر آن تاثیرگذار است. از طرف دیگر، ممکن است در شرایط خاصی خرید و فروش ارزهای پراستفاده مانند دلار و یورو، با محدودیت‌های جدی همراه شود و نگهداری مقدار زیادی از آن‌ها مطابق قانون تخلف به شمار رود.

برخی قیمت روز خودرو را با قیمت گذشته آن مقایسه می‌کنند و خرید خودرو را به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری می‌شناسند.

—-

برخی به سپرده گذاری در بانک و دریافت سود بانکی را بهترین روش سرمایه گذاری می‌دانند.

بسیاری از افراد سپرده گذاری در بانک و دریافت سود بانکی را به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب می‌شناسند. اما داده‌های تاریخی نشان داده است که طی سالیان گذشته، سود بانکی بسیار کمتر از میزان تورم بوده است. به بیان دیگر سپرده‌های بانکی در حفظ قدرت خرید و ارزش پول کارآمد نبوده است.

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا:

طلا از قدیم به عنوان گزینه‌ای محبوب مورد توجه همه قرار دارد. از قدیمی‌ترها و سالمندان گرفته تا جوانان، همه به طلا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مناسب، به خصوص وقتی تورم در کشور زیاد باشد، فکر می‌کنند. طلا به دلیل ارزشمند بودن، نقدشوندگی، بازدهی خوب و حفظ ارزش پول با گذشت زمان می تواند به عنوان یکی از روش های مطمئن و جذاب سرمایه گذاری بشمار آید. اما سرمایه گذاری در زمینه طلا مستلزم آگاهی، شناخت طلا و داشتن دانش و اطلاعات کافی است.

—-

بدیهی است تشخیص طلا اصل از طلا بدل، ضمانت اصل بودن طلا و همچنین عیار طلابرای خرید و سرمایه گذاری بسیار مهم هستند. در این راستا ضروری است در زمان خرید طلا از طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار، دارای نماد و نشان اعتماد و همچنین پروانه کسب از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمائید. لازم به ذکر است در طی ۶ سال منتهی به تاریخ نگارش این مطلب، به غیر از بورس که به دلایل خاص و غیر منطقی بازدهی قابل توجهی داشته است طلا و مصنوعات مرتبط با طلا با بازدهی ۸۳۳ درصد بالاتریت میزان بازدهی را نسبت به مسکن،  ارز و دلار و سپرده‌های بانکی داشته است.

سرمایه‌گذاری در طلای خام:

سرمایه‌گذاری در طلای خام بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم است پس حتماً به آن توجه داشته باشید و بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و مبالغ بیش‌تر همین خرید طلا است. طلای خام مانند طلاهای طرحدار شامل کارمزد نمی‌شود. بنابراین با خرید مقداری طلای خام یا آب‌شده می‌توانید با کوچک‌ترین افزایش قیمت طلا، سود خوبی ببرید. اگر طلای آب شده یا طلای خام خود را نگه‌دارید، با بالا رفتن قیمت طلا در درازمدت نیز می‌توانید شاهد اثربخشی بیشتر این نوع از سرمایه‌گذاری باشید. شما می‌توانید بسته به مقدار سرمایه‌ای که دارید، مقدار کم یا زیادی طلای خام یا آب‌شده بخرید. سرمایه گذاری در طلا نیز یکی از بهترین پاسخ‌ها به سؤال کجا سرمایه گذاری کنیم است چرا که طلا ارزش و اعتباری جهانی دارد و به ارزش آن به منطقه جغرافیایی خاصی بستگی ندارد.

رسالت شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه جواهری جلوه) در زمینه سرمایه گذاری:

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری

یکی از اهداف و برنامه های گروه جلوه ارائه خدمات مشاوره در زمینه خرید و سرمایه گذاری در زمینه طلا تا معاملات طلای آبشده می باشد. همراهان و مشتریان عزیز جلوه با همین مشاوره ها می توانند بصورت ماهانه و سالانه مبالغی از سرمایه ریالی خود را به طلا تبدیل کنند. جلوه برای هر نوع هدف سرمایه گذاری، طلا دارد. در این راستا بایستی به سوالاتی مبنی بر اینکه کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است و سوددهی بیشتری دارد؟ چرا سرمایه گذاری در طلا مناسب و مهم است؟ پاسخ داد. گزینه‌های متعددی در خرید طلا برای شما وجود دارد. از همین رو سرمایه‌گذاران تازه‌کار همواره سوالاتی از این قبیل را در ذهن دارند که مثلا سکه بهتر است یا طلا؟ شمش بهتر است یا طلای آب شده؟ اصلا طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

—-

آنگونه که اطلاع دارید طلا، فلز گران‌بهایی است که با توجه به ویژگی‌های فیزیکی، ارزش آن هیچ‌ وقت از بین نرفته و همواره مورد توجه انسان بوده است به نحوی که بحران و نوسانات اقتصادی نیز تاثیر منفی چندانی روی طلا ندارند. همین ویژگی‌ها باعث شده که طلا مورد توجه اشخاص، خانواده، کشور و البته سیستم‌های اقتصادی در جهان قرار بگیرد. بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی می آورند و تصمیم می‌گیرند تا این فلز گران‌بها را به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری برای آینده خودشان داشته باشند.

—-

از سوی دیگر سکه و طلا نسبت به بازار ارز وضعیت ایمن‌تری برای سرمایه‌گذاری دارند. چرا که به دلیل داشتن قیمت جهانی خیلی تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار نمی‌گیرند. اگر تصمیم شما هم برای سرمایه گذاری و پس انداز کردن از نوع طلا قطعی شده است. می توانید به توجه به اجرت و بررسی مزایا و معایت هر یک از گزینه ها، یکی از گزینه های خرید سکه. خرید طلای نو، خرید طلای بی اجرت، خرید طلای کم اجرت و  خرید طلای آب شده را در دستور کار قرار دهید.

برای این منظور کافی است کارشناسان گروه جلوه با توجه به گزینه‌های مطرح شده. اطلاعات مرتبط با مناسبترین نوع سرمایه گذاری طلا را برای همراهان عزیز خود به اشتراک گذاشته اند(لینک معاملات آبشده)

بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری

سخن پایانی

در ایران سرمایه‌گذاری در طلا ، مصنوعات مرتبط با طلا و سکه. همواره مورد توجه عموم مردم، دولت و روش مناسب و قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری بوده است. افراد زیادی بر این باورند که طلا و سکه هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی دهند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه همواره می تواند سودده باشد. از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار نبود محدودیت زمانی است. در واقع در هر زمان می توان اقدام به خرید طلا یا فروش طلا کرد. ضروری است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا. از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود. موضوعی که همواره مورد تاکید آقای محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *