خرید طلا, طلا و جواهر

معرفی مدل های مختلف گردنبند طلا (۲)

مشخصات و ویژگی انواع سرویس طلا

معرفی مدل های مختلف گردنبند طلا (۲): برای خرید گردنبند طلا می توان انواع مختلف گردنبند طلا را بررسی نمود. یکی از گزینه های مناسب برای دادن هدیه می تواند مدلی از گردنبند طلا اعم از گردنبند پلاک، گردنبند آویز طلا و آویز متصل به زنجیر طلا باشد. در این راستا لازم است اطلاعاتی از ویژگی انواع مدل گردنبند طلا داشته باشیم. در خرید گردنبند طلا و زیورآلات باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشیم.

بین استایل و مدل گردنبند طلایی که انتخاب می کنیم چه ارتباطی وجود دارد؟ هر چقدر هم گردنبند طلا موجود در بازار را در لیستی مشخص نمائیم باز هم ممکن است برخی از مدل‌های متنوع موجود از قلم بیفتند.

اندازه و سایز در انتخاب گردنبند مناسب

انتخاب گردنبند مناسب می‌تواند در افزایش جذابیت هر لباس و استایلی مؤثر باشد. اولین قدم برای انتخاب گردنبند مناسب این است که بدانید گردنبندهایی با طول‌های مختلف، در کجای بدن قرار می‌گیرند. این نکته به شما کمک می‌کند تا طول گردنبند مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید.

یقه ای:

این سایز یکی از پرکاربردترین استفاده هاست. حدود ۱۶ الی ۱۸ سانتی متر طول دارد و می توان از آن برای استایل های مختلف استفاده کرد. برای بلوزهای یقه باز یا پیراهن های یقه دلبری و یقه گرد بسیار مناسب است.

عصر: 

این گردنبندها بین ۲۰ تا ۲۴ سانتی متر طول دارد. برای گردنبندهای چندلایه و برای پوشیدن با تونیک یا پیراهن مناسب هستند.

گردنبند طلا
پرنسس

طول این گردنبندها بین ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر است و تا استخوان ترقوه می رسد. این طول برای آویزان کردن پلاک بسیار مناسب است. طول پرنسس هم برای لباس های یقه باز و هم یقه بسته مناسب است.

اپرا:

 گردنبندهای مرواریدی هستند که طولی بین ۲۸ تا ۳۴ سانتی متر دارند، می توان آنها را به صورت یک لایه و با طول کاملشان استفاده کرد و یا می توان با چندلایه کردن آنها ظاهری دیگر به آنها بخشید و با لباس های یقه بسته استفاده نمود. این گردنبندها به دلیل منتقل کردن حس فریبندگی و گیرایی، اپرا نام گرفته اند. گردنبندهای زنانه معمولاً در اندازه‌های زیر طراحی می‌شوند:

  • گردنبند ۳۵ سانتی‌متری: این گردنبندها مانند مدل چوکر، نزدیک گردن قرار می‌گیرد.
  • گردنبند ۴۰ سانتی‌متری: مانند یقه کاملاً در اطراف گردن قرار می‌گیرد. این گردنبند درست روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. در زنانی با سایز بزرگ، ممکن است بیشتر شبیه مدل چوکر باشد.
  • گردنبند ۴۵ سانتی‌متری: یک انتخاب رایج برای خانم‌ها است که به زیبایی روی استخوان ترقوه می‌نشیند.
  • گردنبند ۵۰ سانتی‌متری: درست زیر استخوان ترقوه می‌افتد.
  • گردنبد ۵۵ سانتی‌متری: در بالای سینه یا روی سینه قرار می‌گیرد.
نکاتی مهم در انتخاب انواع گردنبند:

هنگام انتخاب طول مناسب برای گردنبند، توجه به ویژگی‌هایی مانند اندازه‌ دور گردن، قد، شکل بدن و فرم صورت بسیار مهم است.

اندازه دور گردن

قبل از خرید هر نوع گردنبند و از همه مهم‌تر گردنبند از نوع چوکر، دور گردن را اندازه‌گیری کنید. ساده‌ترین راه برای اندازه‌گیری دور گردن این است که به آرامی نوار اندازه‌گیری یا متر خیاطی را برداشته و آن را نزدیک گردن خود بپیچید. اندازه دور گردن شما هر چه باشد، ۵ سانتی‌متر به آن اضافه کنید و این عدد به‌دست‌آمده، اندازه مناسب برای گردنبندهای چوکر است که معمولاً اندازه آنها ۳۵ سانتیمتر است. ۱۰ سانتیمتر به آن اضافه کنید و این طول، برای یک گردنبند آویز مناسب است که معمولاً زنجیرهای ۴۵ سانتی‌متری دارند. چوکرها برای افرادی که گردن بلندی دارند بهتر است، درحالی‌که افرادی با گردن کوتاه، بهتر است که دور گردن خود را نپوشانند.

قد

قد شما یکی دیگر از عواملی است که باید هنگام انتخاب زنجیر گردنبند، در نظر بگیرید تا استایل مناسبی داشته باشید. زنانی که قد کمتر از ۱۶۰ سانتیمتر دارند بهتر است گردنبندهای ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتری را انتخاب کنند. یک گردنبند بلند می‌تواند شما را قدبلندتر نشان دهد. زنانی که ۱۶۰ تا ۱۷۰ سانتیمتر قد دارند می‌توانند گردنبند با هر ارتفاعی انتخاب کنند. زنان بلندتر ۱۷۰ سانتیمتر هم می‌توانند از هر گردنبندی استفاده کنند. گردنبندهای با زنجیر بلندتر برای زنان بلندقد بهتر به نظر می‌رسند چون با قد بلند آنها هماهنگی دارد.

گردنبند طلا
  • شکل بدن

به یاد داشته باشید که چشم افراد در نقطه‌ای که گردنبند شما به پایان می‌رسد متوقف می‌شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید قسمت خاصی از بدن به چشم بیاید، نباید از گردنبندهایی که به آنجا ختم می‌شوند استفاده کنید. برای زنانی که بالاتنه کوچکتر دارند، یک زنجیر بلند و باریک یا زنجیرهای بلند و چندلایه، عالی به نظر می‌رسد. گردنبندی که زیر خط سینه قرار دارد برای خانم‌های درشت‌اندام مناسب نیست چون این گردنبند بلند، به درستی آویزان نمی‌شود.

  • شکل صورت

گردنبندها علاوه بر اینکه اکسسوری تزیینی هستند، مانند قاب برای صورت شما عمل می‌کنند. مانند شکل بدن، گردنبند می‌تواند به شما در برجسته کردن ویژگی‌های مثبت صورت و تغییر تصویر چهره شما در نظر دیگران، کمک کند. زنانی که صورت گرد دارند باید از گردنبندهای کوتاه یا چوکر اجتناب کنند زیرا گردی صورت آنها را بیشتر می‌کند. کسانی که صورت بیضی‌شکل دارند می‌توانند از هر نوع گردنبند استفاده کنند و تقریباً هر شکل، طول یا نوع گردنبندی برای آنها مناسب است. کسانی که صورت کشیده دارند و ممکن است بخواهند شکل صورت خود را پهن‌تر و گردتر نشان دهند، باید از گردنبندهای کوتاه‌تر استفاده کنند. گردنبندهای کوتاه و گرد از کشیدگی صورت در نگاه دیگران می‌کاهند. گردنبندهای چوکر و پرنسس با طول بین ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر مناسب این کارند. چهره‌های قلبی‌شکل با گردنبند چوکر یا گردنبند کوتاه بسیار زیبا به نظر می‌رسند زیرا چانه باریک را متعادل می‌کنند.

نکاتی در مورد نگهداری از گردنبند طلا

طلا فلزی کمیاب و گرانبهاست. هر استایلی با طلا زیباتر می شود. اگر از زیورآلات طلا به درستی استفاده نشود ممکن است خراب یا پاره شوند. همچنین به دلیل تماس مستقیم این زیورآلات با پوست ممکن است هر چند وقت یکبار نیاز باشد آن ها را تمیز کرد. آیا برای تعمیر طلا حتماً باید به طلافروشی مراجعه کرد؟ سوالی که خیلی پرسیده می شود این است که چگونه در خانه گردنبند پاره شده را درست کنیم؟ پیشنهاد می کنیم سوالات خود را با تیم مجموعه جواهری جلوه در میان بگذارید تا کارشناسان با تجربه این شرکت در کوتاه ترین زمان راهنمایی لازم را در خصوص چگونگی نگهداری از طلا و سایر مصنوعات طلا خاصه گردنبند طلا در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهند.

ست کردن طلا با استایل
سخن پایانی

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ظاهر، جنس، رنگ،‌ عیار و دیگر ویژگی‌های ظاهری تنها ملاک و ویژگی موثر در جذابیت یک گردنبندطلا نخواهد بود. چه بسا گردنبندی با زیباترین ظاهر داشته باشید که با سبک زندگی شما یا مکان و زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، همخوانی نداشته باشد و این مسئله شما را آزار دهد. در نهایت این شما هستید که می‌توانید مدل‌هایی را که به بهترین وجه مناسب سبک زندگی و سلیقه‌ی شما هستند انتخاب کنید.

بنابراین انتخاب بهترین مدل گردنبند، به سلیقه، نوع استایل و بودجه شما بستگی دارد. جواهری جلوه فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا همراهان جلوه با هر قدرت خریدی و با هر میزان سرمایه و پس‌اندازی بتوانند نسبت به پس انداز و حفاظت از دارایی ها از طریق خرید طلا اقدام نمایند. در صورتی که تمایل به خرید تمام نقدی طلا از جواهری جلوه هستید می توانید از شرایط استثنائی خرید تمام نقدی طلا در جواهری جلوه بهره مند شوید.

این مجموعه به دلیل برخورداری از سیستم و فرآیند کامل تولید طلا، توزیع طلا و فروش طلا، هزینه تمام شده و قیمت طلا را به حداقل ممکن کاهش داده است. یکی از اهداف و برنامه های مجموعه طلاجواهری جلوه ارائه خدمات مشاوره در زمینه نوع و نحوه پس انداز در زمینه طلا می باشد. پیشنهاد و توصیه اکید طلاجواهری جلوه همواره براین بوده است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *