خرید طلا, طلا و جواهر

معرفی انواع دستبند طلا (بخش دوم)

دستبند طلا

معرفی انواع دستبند طلا (بخش دوم): دستبندطلا از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار است. وقتی سنگ های زینتی روی آنها جای گذاری می شوند زیبایی آنها را دو چندان می کند. این زیورآلات از درخشندگی بیشتری برخوردار بوده و زیبایی خیره کننده به شما می دهند.  

دستبند النگویی

دستبند النگویی، مانند النگو، ظاهری دایره‌ای دارد و نسبت به النگو انعطاف پذیرتر می باشد. به زبان ساده می توان گفت دستبند النگویی، النگویی انعطاف پذیر یا النگوی قفل دار می باشد. دستبندهای النگویی از مواد مختلفی مثل برنج، مس، نقره، طلا، پلاستیک و … ساخته می شوند و بصورت ست یا ترکیبی استفاده می شوند. جالب است بدانید دستبند النگویی به طور سنتی در هند، سریلانکا، پاکستان، آفریقای جنوبی و بنگلادش مورد استفاده قرار می گرفته است. برای بستن دستبندهای النگویی بدون قفل، باید انگشتان دست خود را جمع کنید و دستبند النگویی را از نوک انگشتان دست به سمت بالا بلغزانید.

معمولاً استفاده از دستبندهای دارای قفل و گیره، راحت تر می باشد. از دستبند النگویی همراه تمام استایل ها و لباس ها می توانید استفاده کنید. البته برای موقعیت های رسمی مناسب تر هستند. دستبند النگویی بسیار ساده است ولی در عین حال، مجلسی به نظر می رسد. می توانید از چندین دستبند النگویی نازک به همراه یکدیگر استفاده کنید. البته بهتر است بجای این کار، از دستبند النگویی ضخیم تر به تعداد محدود استفاده کنید. دستبندهای النگویی بسیار متنوع و ارزان قیمت هستند و به همین دلیل در بین دختران و زنان جوان محبوبیت دارند.

دستبند کاف

به دستبند های کاف، دستبند های باز و دستبند های پلیسی نیز می گویند. دستبندهای کاف، دستبندهای عریض و ضخیمی هستند که کاملاً بسته نمی شوند.  البته امروزه نمونه های باریک و نازک دستبند های کاف هم وجود دارد. دستبند های کاف فاقد قفل و گیره می باشند. دستبندهای کاف وقتی روی مچ دست قرار می گیرند، دارای یک فاصله خالی بجای قفل خواهند بود. دستبند های کاف انعطاف پذیر هستند و قابلیت جمع شدن یا باز شدن دارند. دستبندهای کاف عموماً از فلز مس، برنج، نقره، طلا و چرم ساخته می شوند. خانم ها بیشتر به دستبند کاف طلا، نقره و برنجی علاقه دارند.

اما آقایان بیشتر ترجیح می دهند از دستبندهای کاف چرمی استفاده کنند. هنگام استفاده از دستبندهای کاف، سعی کنید زیورآلات دیگر شما ساده باشد. بدین ترتیب دستبندهای کاف شما بیشتر به چشم می آیند. دستبند های کاف پهن دارای ظاهری جسورانه و مطمئن هستند و مناسب مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی می باشند. دستبندهای کاف نازک تر برای پوشیدن روزانه مناسب هستند و برای هر نوع تیپ و لباسی مناسب می باشند.

دستبند تنیسی

افرادی که همیشه از دستبندهای شیک و مجلل استقبال می کنند، می توانند از مدل های تنیسی استفاده کنند. دستبند تنیسی یک از کلاسیک ترین و شیک ترین گزینه های شما برای هر موقعیتی خواهد بود. دستبند تنیسی، یک دستبند شیک و ساده است و از چندین سنگ یکسان که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده است. سنگ ها ممکن است از جنس الماس، کوبیک، زیرکونیا، سواروسکی، نگین و … باشد. دستبندهای تنیسی عموماً با استفاده از یک گیره کاملاً به مچ دست محکم می شوند. انتخاب این اسم برای این نوع دستبند بخاطر حادثه ای است که بازی تنیس اتفاق افتاده است.

در یکی از بازی های تنیس باز معروف کریس اورت این دستبند از دستش رها شد و بازی تا پیدا شدن دستبند متوقف شد. بعد از این حادثه، این مدل دستبند به دستبند تنیسی معروف شد. دستبندهای تنیسی که از سنگ های گرانبها مثل الماس و فلزهای گران قیمت ساخته می شوند، بیشتر برای مراسم رسمی مناسب هستند. دستبندهای تنیسی باریک، راحت و قابل انعطاف که بیشتر آنها جزو بدلیجات محسوب می شوند، برای استفاده‌ روزمره نیز مناسب هستند. شما حتی می توانید از دستبند تنیسی، به همراه لباس اسپورت یا لباس شب نیز استفاده کنید.

دستبند طلا
دستبند افسون

یکی از رایج ترین نوع دستبند زنانه، دستبند افسون است. عمومی ترین نوع دستبند افسون، یک زنجیر طلایی یا نقره ای است که مهره های افسون به آن وصل می شوند. این دستبندها معمولا برای خوش شانسی و محافظت در مقابل خطرات مورد استفاده قرار می گیرند. به دستبند افسون، دستبند چارم نیز می گویند. همچنین یکی دیگر از نام های دستبند افسون، دستبند شانس و اقبال است. دستبند افسون عموماً یک زنجیر برنجی، استیل، نقره ای یا طلایی می باشد که مهره های افسون(چارم) به آن وصل می شوند.

شما می توانید زنجیر اولیه دستبند افسون را بخرید و سپس مهره ها را به سلیقه ی خود به آن اضافه کنید. بهتر است مهره ها و آویزها، یادآور لحظات به یادماندنی و خاطرات شخصی زندگی شما باشند تا دستبند شانس شما را منحصر بفرد کنند. بعضی از افراد از این نوع دستبندها برای یاد کردن از یک دوست قدیمی، اعضای خانواده و یا شریک عشقی خود استفاده می کنند. دستبندهای چارم، برای هر نوع سلیقه و موقعیتی مناسب هستند و کاملاً با هر تیپ و استایلی ست می شوند.

دستبند مهره ای

دستبند مهره ای، یکی از محبوب ترین انواع دستبند است که توسط خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. مدل مهره ای از زیورآلات و بدلیجاتی است که نزد جوانان بسیار طرفدار است و با انواع تیپ ها، از آن استفاده می کنند. بعضی از دستبندهای مهره‌ای، دارای قفل و گیره هستند. بعضی دیگر هم بدون قفل هستند و از قبل با نخ به هم متصل می باشند و حالت کشی دارند. دست‌بندهای مهره‌ای و کشی به دلیل کاربری آسان و وزن سبکی که دارند، انتخابی همیشگی برای خلق ظاهری برازنده و ساده است.

از دیگر مهره های محبوب که در دستبندهای مهره‌ای گران قیمت استفاده می شود، می توان به مروارید، مروارید اصل، فلز، یشم، فیروزه، عقیق و سنگ های جواهر اشاره کرد. ویژگی مثبت دستبند مهره ای این است که می توان همزمان چندین رنگ را در یک دستبند گنجاند. سنگ‌ها و مهره‌ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همین دلیل بعضی از افراد برای استفاده از انرژی‌های آنها و جذب سلامت روحی و جسمی، دوست دارند از دستبندهای مهره ای استفاده کنند. توجه کنید هرچه از سنگ های قیمتی تری استفاده شود، آن دستبند مهره ای برای بزرگسالان در مجالس رسمی و خاص مناسب تر است.

دستبند زنجیری

دستبندهای طلا که حالت زنجیری دارند، جزو پر طرفدارترین دستبندها شناخته می شوند. دستبند زنجیری برای خانم ها و آقایان مناسب است. در این دستبند ها عموما از قفل لابستر یا فنری استفاده می شود. می توانید مطابق با سلیقه خود از چند دستبند زنجیری کنار هم استفاده کنید. دستبند های زنجیری جز دستبند های شیک مناسب مصارف روزمره اند که از قطعاتی تشکیل شده‌اند که داخل یکدیگر قرار می گیرند و تشکیل زنجیر می دهند. جنس اغلب دستبند های زنجیری، از برنج، استیل، نقره یا طلا می باشد.

دستبندهای برنجی طول های مختلفی دارند که حتی برخی از آنها را می توانید چندین بار دو مچ دستتان بپیچید. دستبند های زنجیری هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است. دستبند های ظریف تر مناسب خانم ها و دستبندهای زنجیری درشت تر برای آقایان مناسب تر است. دستبندهای زنجیری، شیک هستند و می توانید در اکثر موقعیت ها و استفاده های روزمره استفاده کنید. استفاده از این نوع دستبندها برای مناسبت های غیررسمی و مهمانی های دوستانه مناسب است و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتند. مدل زنجیری در مدل‌های امگا، طنابی، کابلی، توری، پاپ‌کورن، ماری، سن‌مارکو، بیزانس، اسپیگا و تسمه‌ای موجود است.

دستبند فیروزه

دستبند فیروزه‌ای دارای قطعاتی از سنگ قیمتیِ فیروزه می باشد. همچنین این دستبند می تواند به رنگ آبی، سبز آبی یا فیروزه ای باشد. ایران یکی از معادن اصلی سنگ فیروزه است. رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی از دستبندهای سنگ فیروزه را می توان در بازار پیدا کرد. سنگ فیروزه خواص مثبتی مانند آرامش، خلاقیت، مثبت اندیشی، دفع چشم زخم، ایجاد خوش شانسی و رونق کسب و کار و… را برای ذهن انسان دارد. این نوع دستبند مناسب تمام موقعیت ها می باشد و شما همیشه می توانید از آن استفاده کنید. تکمیل سبک‌ها و استایل های اسپرت یا سنتی ایرانی، با وجود دستبندهای شیک با نگین‌هایی که از انواع سنگ‌های فیروزه درست می‌شوند، کار چندان سختی نیست.

دستبند چرمی

یکی دیگر از پر طرفدارترین مدل های چرمی، دستبندهایی است که با طلا استفاده می شوند. دستبندهای چرمی، در میان دختران جوان محبوبیت زیادی دارد. دستبندهای چرمی معمولاً دقیقا به اندازه ی مچ هستند و توسط یک گیره فلزی محکم می شوند. محبوب ترین دستبند چرمی، دستنبد چرم خالص و بدون طرح است که توسط فلز یا نقش دوزی، تزیین می شود. دستبندهای چرمی، سبک و ارزان هستند. دستبندهای چرمی ساده به نظر می رسند اما ظاهری بسیار شیک دارند. این مدل دستبندها کاملا دور مچ جفت می شوند و برای استایل های اسپرت و کلاسیک کاربرد بیشتری دارند.

دستبند طلا
دستبند اسم

دستبند اسم از پرطرفدارترین زیورآلات و اکسسوری های زنانه و مردانه است. همچنین دستبند اسم، از یک زنجیر به همراه یک پلاک تشکیل شده است. روی پلاک، نام فرد یا هر متن مورد نظر شما هک می شود. شما می توانید برای غافلگیر کردن دوستان و عزیزانتان در روزهای خاص مثل ولنتاین، روز مادر و روز زن، روز پدر و روز مرد، عیدی در اعیاد مختلف و …، به آنها دستبند اسم هدیه دهید.

دستبند رشته ای

دستبندهای رشته ای، به دستبندهای آرزو هم مشهور هستنند. دستبندهای رشته ای، شباهت زیادی به دستبندهای دوستی دارند. اما در دستبندهای رشته ای، فقط از یک یا دو رشته استفاده می شود و به هم بافته نمی شوند. وقتی دستبند آرزو پاره می شود و از دستتان می افتد، زمان تحقق آرزویتان فرا رسیده است. در ساخت دستبندهای رشته ای از موادی مانند مهره های ریز، چرم، کنف، نقره، طلا، مروارید، مروارید اصل و مهره چوبی نیز استفاده می شود. ظاهر این دستبندها بگونه ای است که به نظر می آید فرد چندین دستبند به دست دارد در حالی که تنها یک قفل دارد. شما در هر موقعیتی می توانید از دستبند های رشته ای استفاده کنید و با هر تیپ و استایلی هماهنگ می شوند.

دستبند مدل مرواریدی

مروارید یک سنگ طبیعی با ارزش است که در صدف ها یافت می شود. این سنگ به دلیل زیبایی که دارد، در ساخت انواع جواهرات و دست بندها از او استفاده می کنند که از این مدل های متنوع، دستبندهای طلای مرواریدی بسیار مشهور و زیبا هستند.

دستبند مدل سنگی

بعد از مهره های درمانی که در ساخت دستبند از آن ها استفاده زیادی می شود، سنگ ها هستند. سنگ هایی همانند فیروزه، یاقوت و… نمونه ای از سنگ های زینتی با ارزش می باشند که در ساخت دستبند از آن ها استفاده می شود. نکته جالبی که در خصوص دستبندهای سنگی وجود دارد، این است که لازم نیست از استایل مناسبی برای ست کردن آن ها استفاده کنند. به عنوان مثال هم می توان در تیپ های اسپرت و هم تیپ ها رسمی از این دستبندهای سنگی استفاده کرد و جلوه زیبایی به مچ دستان خود داد.

دستبند طلا
 سخن پایانی

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ظاهر، جنس، رنگ،‌ عیار و دیگر ویژگی‌های ظاهری تنها ملاک و ویژگی موثر در جذابیت یک دستبندطلا نخواهد بود. چه بسا دستبندی با زیباترین ظاهر داشته باشید که با سبک زندگی شما یا مکان و زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، همخوانی نداشته باشد و این مسئله شما را آزار دهد. در نهایت این شما هستید که می‌توانید مدل‌هایی را که به بهترین وجه مناسب سبک زندگی و سلیقه‌ی شما هستند انتخاب کنید.

جواهری جلوه فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا همراهان جلوه با هر قدرت خریدی و با هر میزان سرمایه و پس‌اندازی بتوانند نسبت به پس انداز و حفاظت از دارایی ها از طریق خرید طلا اقدام نمایند. در صورتی که تمایل به خرید تمام نقدی طلا از جواهری جلوه هستید می توانید از شرایط استثنائی خرید تمام نقدی طلا و همچنین طلای قسطی گالری جلوه بهره مند شوید.

همراهان عزیز جواهری جلوه می توانید با مراجعه حضوری و یا آنلاین به فروشگاه اینترنتی طلاجواهری جلوه به روزترین دستبند طلا را انتخاب کنند. خرید آنلاین دستبند طلا به شما این امکان را می دهد که در وقت صرفه جویی کنید. جواهری جلوه در صدد است تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را برای مشتریان خود عرضه نماید. یکی از اهداف و برنامه های گروه جلوه ارائه خدمات مشاوره در زمینه نوع و نحوه پس انداز در زمینه طلا می باشد. پیشنهاد و توصیه اکید طلاجواهری جلوه همواره براین بوده است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *