خرید طلا, طلا و جواهر

معرفی انواع گردنبند طلا، ویژگی و مزیت ها (۱)

اجرت طلا

معرفی انواع گردنبند طلا، ویژگی و مزیت ها (۱): گردنبند یکی از جواهرات مورد علاقه زنان در طبقات مختلف اجتماعی بوده است. انواع مختلف گردنبند در بین انواع زیورآلات جایگاه ویژه ای دارند. اگر سری به عکس های قدیمی و تاریخی بزنید می بینید که گردنبندها، عضو ثابت پوشش خانم های ثروتمند و شاهزادگان بوده است.

جالب است بدانید که امروزه علاوه بر دختر خانم ها و بانوان بزرگسال، تعداد زیادی از پسران و آقایان هم به خرید گردنبند تمایل پیدا کرده اند. طراحی، شکل، جنس، اندازه و تمام ویژگی‌های گردنبندها با هم متفاوت است. برای تمام استایل‌ها، بودجه‌ها و سلیقه‌ها می توان گردنبند طراحی نمود. بهتر است پیش از خرید گردنبند طلا در مورد نوع استفاده و نحوه ست کردن آن فکر کنید. اینکه شما چه نوع گردنبندی را انتخاب می‌کنید تا حدود بسیار زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما برای ست شدن هرچه بیشتر گردنبند باید رنگ پوستتان را بشناسید و با نکاتی برای ست کردن گردنبند طلا با رنگ پوست آشنا شوید.

همچنین همراهان عزیز جلوه می‌توانند بر اساس سلیقه و بودجه و هزینه‌ای که درنظر دارند، مدل‌ های مختلف گردنبندطلا را انتخاب و خریداری کنند. کارشناسان شرکت بنیان آفرینان جلوه قبل از اقدام به خرید، مشاوره لازم و رایگان را برای بهترین خرید به شما همراه عزیز ارائه می دهد. همراهان عزیز جواهری جلوه، اگر قصد خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، خرید نیم ست طلا، خرید نیم ست طلا، تعویض طلا، ورقه های طلا ویژه جلوه، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید. شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه طلاجواهری جلوه) این افتخار را دارد که بهترین و مناسبترین گزینه ها را پیش روی شما بگذارد تا ضمن لذت بردن از خرید، از حداکثر سود نیز بهره مند شده و خرید انجام شده را جزئی از دارایی تلقی نمائید.

یکی از نکات مهم که برای خرید گردنبندطلا اهمیت دارد شناخت انواع گردنبند و تصمیم گیری درباره‌ رنگ طلاست. در مقاله حاضر اطلاعات کافی در خصوص گردنبندطلا، انواع گردنبندطلا، رنگ های مختلف گردنبندطلا، طرح های مختلف گردنبندطلا، قیمت گردنبندطلا، گردنبندطلا بعنوان زیورآلات زینتی، گردنبندطلا بعنوان سرمایه گذاری و …. به همراهان عزیز ارائه می نمائیم.

اجرت طلا
تاریخچه ساخت انواع گردنبند

تاریخچه ساخت گردنبند به قرن ۱۴ میلادی برمی گردد. در آن سال ها ابتدایی ترین گردنبندها از دندان، استخوان و حتی پوست حیوانات ساخته می شدند. با گذشت زمان و پیدایش فلز و سنگ های گران قیمت، صنعت ساخت انواع گردنبند جان گرفت و در صنعت مد جایگاه خاصی پیدا کرد. اگر به سراغ عکس های سلبریتی ها، بازیگران هالیوودی، خوانندگان و دیگر افرادی که به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند، بروید، می بینید که آن ها در اکثر مواقع گردنبندهای بسیار شیک و منحصر به فردی به استایل خود اضافه کرده اند و باعث جلب نظر ببینندگان شده اند.

معرفی انواع گردنبندطلا

انواع مختلف گردنبندهایی که می‌بینید معمولاً در یکی از دسته‌بندی‌های زیر جای می‌گیرند. هرکدام ویژگی خاصی داشته وبرای استایل خاصی مناسب هستند:

گردنبند طوقی یا چوکر

گردنبند طوقی یا چوکر کوتاه‌ترین نوع گردنبند است و دورتادور گردن بدون آویزان شدن، قرار می‌گیرد. این گردنبندها ممکن است از جنس فلز، روبان، مخمل و حتی چرم باشند. این نوع گردنبند برای لباس‌هایی با یقه‌های U شکل، یقه گرد و لباس‌های دکلته مناسب است.

گردنبند تیغ ماهی

گردنبند تیغ ماهی، همانطور که از اسمش مشخص است؛ به تیغ ماهی شباهت زیادی دارد. برای ساخت این گردنبند از قطعه های فلزی پهن و مسطح استفاده شده است. این قطعه ها به طرز جالبی به هم چسبیده و شکل تیغ ماهی را ایجاد کرده اند. در واقع تکه های کوچک فلز به شکل هفتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا به محض دیدن و حتی لمس کردن آن، تداعی کننده تیغ های ماهی شود.

گردنبند آویز

این گردنبند یکی از انواع گردنبندهایی است که تمام علاقه‌مندان به زیورآلات باید یکی از آن را داشته باشند. گردنبند آویز یکی از تطبیق‌پذیرترین زیورآلات است و نه‌تنها باعث جذاب‌تر شدن استایل شما می‌شود، بلکه می‌توانید از طریق آن شخصیت خود را نشان دهید. پلاک‌های این گردنبندها به شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند. ماه و ستاره، درخت، سنگ‌های قیمتی و… این نوع گردنبند تقریباً برای همه با تمام استایل‌ها مناسب است.

گردنبند کولار یا یقه‌ای

این نوع گردنبند هم به‌نسبت کوتاه است و دور گردن قرار می‌گیرد و مقدار بسیار کمی آویزان می‌شود. برای لباس‌هایی که یقه باز یا قایقی دارند مناسب است. برای لباس‌های مجلسی، این گردنبند یک مکمل عالی است.

گردنبند اپرا

به گردنبندهایی با طول بسیار بلند، گردنبند اپرا گفته می شود. معمولا این گردنبندها به نیمه پایین سینه ها و حتی به ناف می رسد. این گردنبند برای کسانی مناسب است که دوست دارند کمی جذابیت دراماتیک به استایل خود اضافه کنند. گردنبندهای اپرا بین ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر طول دارند و می‌توانید آن‌ها را به شکل ساده یا با یک دور چرخاندن دور گردن، استفاده کنید. این گردنبندها را معمولا با مروارید یا مهره طراحی می‌کنند.

اجرت طلا
گردنبند طنابی

گردنبند طنابی طول بلندی دارند. اندازه طول این گردنبندها بیشتر از۹۰ سانتی متر است. گردنبندهای طنابی از مهره های چوبی، سنگی، فلزی یا پلاستیکی ساخته می شود و استایل را اسپرت می کند. اگر شما به دنبال انواع گردنبند پسرانه می گردید و می خواهید کادوئی شیک به دوست، برادر یا همسر خود بدهید؛ گردنبندهای طنابی، بهترین گزینه است. این گردنبندها قیمت مناسبی دارند و باب پسران امروزی و خوشتیپ است.

گردنبند چارمز

این نوع گردنبند بهترین فرصت برای نشان‌دادن شخصیت شما است. طول این گردنبندها به طور متوسط ۶۰ سانتی‌متر است. برای تمام انواع یقه‌ها و لباس‌های تک‌رنگ از این نوع گردنبندها استفاده کنید.

گردنبند لاریات

یکی دیگر از گردنبندهای جذاب برای استفاده کردن با یقه‌های باز، گردنبند لاریات است. این مدل شبیه حرف Y قرار می‌گیرد و قفل یا قلاب ندارد. انتهای آنها دارای گره یا نوعی آویز متصل است که گاهی نقش قفل را هم برای گردنبند بازی می‌کند.

گردنبند لاکت

به نظر می‌رسد این گردنبندهای محفظه‌دار همیشه دارای هاله‌ای از رمز و راز هستند. عکس عزیزان و یادگاری کوچک را می‌توانید در این گردنبند قرار دهید. این گردنبندها برای موقعیت‌های روزمره مناسب است و آن را با لباس‌هایی که یقه‌ گرد یا خشتی دارند استفاده می‌کنند.

گردنبند پرنسسی

همانطور که از اسم این گردنبند مشخص است، نمایی سلطنتی و فاخر دارد. این نوع گردنبندها معمولا سنگ‌‌ها و جواهرات گرانبها و براق دارند. شکل و اندازه سنگ‌ها با هم متفاوت است و همه آنها در کنار هم قرار می‌گیرند و به سمت پایین طراحی می‌شوند تا در نهایت به سنگ بزرگ و اصلی گردنبند می‌رسند. این نوع گردنبند برای لباس‌هایی مناسب است که یقه‌های باز و بدون بند دارند.

طول این گردنبندها از گردنبندهای یقه ای کمی بلند است. برای مراسم‌های باشکوه مثل جشن عروسی می‌توانید از این نوع گردنبند استفاده کنید.

گردنبند متینه

این گردنبند برای یقه‌هایی که تا پایین باز هستند مناسب است. طول آن‌ها ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر است. این مدل گردنبند را می‌توانید با لباس‌های رسمی به‌راحتی ست کنید. این گردنبندها به‌طورمعمول با مهره و سنگ طراحی می‌شوند و از گردنبندهای اپرا کوتاه‌تر هستند و درست بالای سینه قرار می‌گیرند.

گردنبند زنجیری

یکی از انواع گردنبندهای مینیمال و همه‌کاره، زنجیرهای ساده است. این نوع گردنبند برای استفاده‌ روزمره مناسب است ولی می‌توانید آن را با پیراهن‌های مجلسی و استایل‌های رسمی هم ست کنید. همچنین این گردنبند ها برای تمام انواع یقه‌ها مناسب است و با فلزات مختلف و با طول‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. این نوع گردنبندها هم برای زنان و دختران های نوجوان و هم برای پسران و آقایان مناسب است.

گردنبند منگوله دار

گردنبند منگوله دار از قدیمی ترین گردنبندها محسوب می شود. در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. زنجیر گردنبندهای منگوله دار، می تواند در هر نوعی اعم از زنجیرهای مهره ای، جعبه ای، حصیری، چرمی، لنگری، باکس و… باشد.

گردنبند لاوالیر

این نوع گردنبند بین ۳۵ تا ۵۰ سانتی‌متر طول دارد و معمولا دارای یک قسمت آویزلوسترمانند است. این گردنبند برای لباس‌هایی که یقه‌های بسیار باز و هفتی دارند مناسب است. البته می‌توانید آن را با سایر انواع یقه هم ست کنید چون زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد.

گردنبند نگلیژه

گردنبند نگلیژه گردنبندی بلند است که با طول نامتقارن آویزها یا منگوله‌های آن مشخص می‌شود. این گردنبندهای ظریف را با لباس‌های براق ست کنید تا جلوه‌ زیبای لباس با ظرافت این گردنبند کامل شود. یقه‌های دکلته و یقه‌دلبری، برای استفاده همراه با این گردنبند مناسب‌اند.

گردنبند جواهر
ست کردن طلا با استایل

طول آن‌ها معمولا بین ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر است و برای پیراهن‌هایی که بند روی شانه ندارند یا یقه هفتی دارند مناسب است. این گردنبندها معمولا دارای یک سنگ مزین‌کننده‌ اصلی نیستند و ابتدا تا انتهای آن‌ها یکسان و یکنواخت است.

گردنبند فستون

این نوع گردنبند یکی از انواع گردنبندهای قدیمی است و شبیه آویزی تزیینی است که زنجیرهایی به شکل هلالی از آن آویزان است. این نوع گردنبند برای لباس‌های دکلته مناسب است.

گردنبندهای بافت

این گردنبند برای دختران و پسران نوجوان بسیار مناسب است و برای استفاده روزانه پیشنهاد می شود. استفاده از این گردنبندها با تیشرت های ساده تک رنگ، ظاهرتان را شیک تر می کند. برای کسانی که به زیورآلات دست‌ساز علاقه دارند، این نوع گردنبندها بهترین گزینه برای ست کردن با لباس‌های ساده است.

گردنبند پیشبندی

این گردنبندها درست مانند پیشبند نوزاد، قسمت وسیعی در زیر استخوان ترقوه و قاب باریک‌تری در اطراف گردن را می‌پوشانند.

گردنبند پلاسترون

گردنبندهای پلاسترون، گردنبندهای بزرگی هستند که بخش وسیعی از بالای سینه را می‌پوشانند. این نوع گردنبند برای لباس های چسبان و تک‌رنگ مناسب است و یک استایل ساده را از این رو به آن رو می‌کند.

گردنبند سوتوار

گردنبندهای سوتوار، بلند و دارای چند قسمت تزیینی هستند. قسمت های تزئینی آن در مرکز قرار نگرفته و به طور نامنظم به زنجیر متصل شده است. البته اغلب گردنبندهای سوتوار به جای پلاک، منگوله دارند و بیشتر همراه با لباس های چسبان و پوشیده استفاده می شود. این نوع گردنبند با طول ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر برای لباس‌های یقه‌گرد، یقه‌هفت و دکلته مناسب‌اند.

گردنبند حلقه‌ای

این نوع گردنبند از حلقه‌های باریک فلزی تشکیل شده که قسمتی از آنها باز است و قفل ندارند. این گردنبند را می‌توانید با یقه‌های باز یا حتی یقه‌هفت ست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *