خرید کادو, طلا و جواهر

معرفی برندهای معروف طلا و جواهر

cartier

معرفی برندهای معروف طلا و جواهر , طلا و جواهرات بخشی از زندگی روزمره ما هستند و شاید تا به حال فکرش را هم نکرده باشید که چه تأثیری روی زندگی ما دارند. ما از طلا و جواهرات استفاده می کنیم تا ظاهری زیبا و جذاب داشته باشیم .

دست بند طلا، گوشواره طلا، دکمه سردست طلا و یا حتی یک ساعت مچی طلا فرقی نمیکند که کدام یک از اینها باشد، در نهایت هدف اصلی جلوه بیشتر دادن به چیزی است که مدنظرمان است. این ترکیبات چشم نواز از جواهرات کمیاب و همچنین الماس روی طلا، پلاتین و یا نقره سوار می شوند و علی رغم اندازه کوچکشان، بسیار قیمتی و با ارزش می شوند. در گذشته صنعت طلا و جواهر بدین گستردگی نبود. انسان ها با بعضی از آلات و وسایل، خود را زینت می کردند. به مرور طلا و جواهر کشف شد.

در حال حاضر برندهای مختلفی در سطح جهانی وجود دارد که در زمینه تولید و عرضه طلا و جواهر بسیار معروف هستند. موضوع مهمتر دیگر مکان خرید طلا و خرید جواهر می باشد. در این زمینه تشخیص طلا و جواهر اصل از طلا و جواهر بدل، تضمین اصالت طلا و جواهر و عیار طلا برای خرید از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین لازم است در زمان خرید طلا و جواهر از طلافروشی و جواهر فروش های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود.

معرفی برندهای معروف طلا و جواهر
برند کارتیه (Cartier)

کارتیه در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط فردی به نام لوئی فرانسوا کارتیه تاسیس شد. کارتیه سابقه ای طولانی در صنعت طلا و جواهرسازی دارد. این بدان معناست در هنر و صنعت طلا و جواهر کامل ترین است به نحوی که اولین قطعه طلا و جواهرات آن نیز با کیفیت بالا و سبک فوق العاده ای طراحی و ساخته شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری شد.

نماد و طرح کارتیه به نوعی طرح پلنگ محسوب می شود اما بصورت مستمر در حال تغییر و تحول و ارتقاء به سمت کیفیت و شگفتی است. برغم اینکه طلا و جواهرات کارتیه به ریشه های هنری خود پایبند است و زیبایی و ظرافت طلا و جواهرات با سبک های گذشته و قدیمی را کماکان حفظ نموده است اما با تغییر سلیقه مردم و حرکت به سمت مدرنیته، در ظاهر محصولات خود تغییراتی ایجاد کرد تا همسو و همگام با نیازها و خواسته های دنیای مدرن تر باشد. دفتر مرکزی کارتیه در شهر پاریس، فرانسه قراردارد. امروزه طلا و جواهرات کارتیه را کلکسیونی از نفیسترین طلا ها و جواهرات در دنیا تلقی می کنند. مجموعهی از سبکهای منحصربفرد که اغلب مشتریان آن عمدتآ سرمایه داران بزرگ، افراد خانوادههای سلطنتی و اشخاص برجسته و معروف اند.

cartier

برند تیفانی (tiffany)

نام تیفانی یک نام مجلل دیگر در صنعت طلا و جواهرسازی است. شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ ، بهعنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. در حال حاضر محصولات گستردهتری در چرخه تولید دارد که تمامی آنها کالاهای لوکس بشمار میروند. یکی از پرفروشترین برندهای معروف
طلا و جواهر تیفانی است که تا چند سال پیش با نام تیفانی و یانگ شناخته میشد.

تیفانی یکی از لوکس ترین برندها طلا و جواهر است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد . زمینه اصلی فعالیتهای تیفانی طراحی طلا، ساخت و فروش طلا و جواهرات است. گفتنی است این شرکت طلا و جواهرات لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. شرکت تیفانی ارائه کننده بهترین طلا و جواهرات زیبایی است که در طول شبانه روز و در مناسبت های مختلف می توان از آنها استفاده نمود. گروه های مختلف جنسی و سنی اعم از خانم ها، آقایان و حتی کودکان میتوانند از طلا و جواهرات تزئینی تیفانی استفاده نمایند.

گفتنی است شرکت تیفانی از بزرگترین شرکتهای جهان در زمینه بازار سرمایه بشمار می آید. طلا و جواهرات تیفانی در بیش از ۳۰۰ نقطه جهان فروشگاه، شعبه و نمایندگی دارد.

برند گراف (graff)

لورنس گراف شرکت طلا و جواهرسازی بریتانیایی گراف را در سال ۱۹۶۰ میلادی پایه گذاری کرد. روزی که این کمپانی راه اندازی شد کمتر کسی باور می کرد به یکی از لوکس ترین شرکتهای طلا و جواهرسازی دنیا بدل شود. دو ویژگی کیفیت بالا و خدمات رسانی خاص گراف را به برندی جهانی و معتبر نموده است. همچنین گراف دایمندز به دلیل الماسهای بسیار درشتی و با کیفیتی که در جواهرات خود استفاده میکند در میان ثروتمندان و افراد سرآمد دنیا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. برند طلا و جواهر گراف بیش از ۵۰۰ نفر کارمند و دارای شعب و فروشگاههای متعدد طلا و جواهر در سراسر جهان است.

graff

برند بوچلاتی (buccellati)

بوچلاتی یک شرکت طلا، جواهرات و ساعت ایتالیایی است که با ادغام دو شرکت در سال ۱۹۱۹ ، توسط ماریو بوچلاتی و در شهر میلان تاسیس گردید. این شرکت که در زمینه طراحی طلا و ساخت طلا، جواهرات، نقره و پلاتین فعالیت میکند. در دهه ۱۹۵۰ میلادی به آمریکا راه پیدا کرد و فروشگاههای خود را شهرهای نیویورک و فلوریدا افتتاح نمود.

بوچلاتی با خلق طلا و جواهرات ظریف، زیبا و جذاب از بهترین طلاهای ایتالیایی با بهترین طراحی های سبک ایتالیایی و رومی، ریشههای رومی خود را احیا نمود. این برند به دلیل الهام گرفتن از حیوانات و حشرات در طراحی محصولات خود، در سراسر جهان شناخته شده و مشهور است. گفتنی است بوچلاتی دارای سبک خاصی از طراحی های اکسسوری های طلا و جواهرات است که ظاهری بسیار خوشایند و جذابی دارا هستند. این برند در شرایط کنونی در بیش از ۱۰ کشور دنیا فروشگاه و نمایندگی دارد.

برند شوپارد (chopard)

شوپارد یک برند سوئیسی است که توسط لویی اولیس شوپارد در دهه ۱۸۶۰ تاسیس شد. طلا، جواهرساز و ساعت ساز سوئیسی، شوپارد بر این باور است که برای تولید و ساخت یک مجموعه فقط باید از بهترین مواد استفاده کرد. شوپارد در ابتدا در زمینه تولید ساعت جیبی زنانه شهرت پیدا کرد. این برند با ساخت ساعت با استفاده از الماس در زیر شیشه های ساعت توانست در دهه ۱۹۷۰ به شهرت جهانی دست پیدا کند. هر تکه ای از این برند از طلا با اعیار ۱۸ ، سنگ قیمتی و جواهرات اصل ساخته شده است . کیفیت منطبق با دقت نقشی اساسی درخلق کلیت و درخشش در سطح جهانی ایفا می کند. امضاء کوچک شوپارد و چرخش مقداری طلا به دور گوشواره فرم و زیبایی خاصی به طلا و زیورآلات می بخشد.

طلا، جواهرات و ساعت های زنانه با الماس های متحرک و معلق بین دو کریستال یاقوت کبود از طراحی های شاخص این برند برتر است. شوپارد درکنار استفاده از ظریف ترین طراحی ها و ریزترین قطعات برای طلا و جواهرات، بر روی جزئیات بسیار حساس است.

برند پیاژه (piaget)

شرکت پیاژه که مقر آن در ژنو سوئیس واقع شده است توسط جورج ادوارد پیاژه در سال ۱۸۷۴ تاسیس شد. پیاژه یک شرکت تولید کالاهای لوکس در سوئیس است که کارش را با ساعت سازی آغاز نمود اما تم طراحی و ساخت طلا و جواهرات آن به دلیل علاقه وافر شخص پیاژه به طرح های سنتی و در عین حال فانتزی آن را به یک برند مشهور جهانی بدل نمود.

در این راستا داشتن کارگاه جواهرسازی و در عین حال تلاش و پشتکار فراوان نقش موثر و تعیین کننده داشته است. گل رُز یکی از معروفترین نشانه های برند پیاژه است. طرح رُز بخشی از صدها طرح جسورانه و در عین حال ظریف و فانتزی پیاژه است. اغلب طرح های پیاژه، مُدرن و شفاف هستند و خطوط زاویه دار برجسته ای دارند که به نوعی به بیننده حس جنبش و پویایی می دهند.

این حس جنبش و پویایی در طراحی ساعت های لوکس پیاژه، نیز کاملاً مشهود است. برند پیاژه در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور دنیا نمایندگی و فروشگاه دارد.

piaget

برند میکی موتو (Mikimoto)

کوکیچی میکی موتو، بنیانگذار این شرکت ژاپنی در سال ۱۸۹۹ به صورت رسمی با راه اندازی نخستین فروشگاه در “شیک گینزا” توکیو ژاپن پایه گذاری کرد. میکی موتو در زمینه ساخت طلا و جواهرات لوکس و استفاده از مروارید های طبیعی، مخصوصاً مروارید سیاه در جواهراتش در سطح جهانی شناخته شده است. طلا و جواهرات میکی موتو، شامل فاخرترین و با ارزش ترین محصولات اقیانوس ها هستند.

علاوه بر این، این برند برای ساخت جواهراتش فقط از طلا ۱۸ عیار یا طلای سفید استفاده می کند. کیفیت بالا، بهترین الماس ها، سنگ های رنگی کاملاً طبیعی و خالص و یا حتی با کیفیت ترین و مرغوب ترین نخ ابریشمی برای نخ کردن مروارید ها، از ویژگی های این برند خوش نام است . جذابیت در عین سادگی باعث شده است که تولیدات این برند خاص و بسیار منحصر به فرد هستند.

برند دیور (Dior)

دیور، یک شرکت کالاهای لوکس فرانسوی است که توسط تاجر فرانسوی برنارد آرنو در سال ۱۹۴۶ در پاریس پایه گذاری گردید. این برند با ریشه در تاریخ و به همان اندازه لوکس به نظر می رسد. دیور جزء بزرگترین گروه لوکس طلا و جواهرات جهان بوده و کالکشن جزیره بلادون از زیباترین کالکشن های این برند مشهور است . شرکت دیور بیش از ۲۰۰ نمایندگی و فروشگاه در سراسر دنیا دایر کرده است.

برند هری وینستون (harry Winston)

شرکت طلا و جواهرسازی هری وینستون، یکی از گرانترین و اشرافیترین خانههای جواهر در جهان بشمار می آید. این شرکت توسط هری وینستون در سال ۱۹۳۲ میلادی در شهر نیویورک تاسیس و در بازه زمانی خیلی کوتاه توانست نام خود را به عنوان پادشاه الماسها و جواهرساز بر سر زبانها بیندازد. هری وینستون یک جواهرساز آمریکایی بود که به دلیل فعالیت در مغازه جواهر فروشی پدرش تجارت جواهرات را یاد گرفته بود.

خانه وینستون با ساخت و فروش جواهرات ایالتی شروع به کار کرد و هنوز هم این خط تولید، به دلیل طراحی و ساخت طلا و جواهرات لوکس و بینظیر قطب حیاتی برند معروف وینستون محسوب می شود. هر بخش از قطعات تولید شده در این کمپانی توسط بهترین و زبده ترین استادان ساخته می شود. هری وینستون در سال ۱۹۵۸ میلادی، الماس امید را که زینتبخش تاج سلطنتی لوئی چهاردهم فرانسه بود و الماس پرتغالی را به موسسه اسمیتسونین که بزرگترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است، اهدا کرد .

برند بولگاری (Bvlgary)

شرکت بولگاری در سال ۱۸۸۴ توسط سوتیریوس وولگاریس در رم ابتالیا تاسیس گردید. بولگاری برای سنگ های جواهر رنگی و الماسهای خوشتراش خود شهرت جهانی دارد. محصولات این برند از زمان پیدایش همیشه مورد توجه افراد بوده و دارای رنگهای روشن، قطعات درشت و تاثیرگذاری زیاد هستند. جواهرات بولگاری اغلب دارای برش کابوسون هستند، نوعی تراش سنگ جواهر که در زمانهای قدیم مورد استفاده قرار میگرفت و بولگاری امروزه آن را بازتولید کرده است .

این برند در تهیه طلا و جواهرات خود از اشکال مختلف گل و میوه استفاده می کند. بولگاری همواره بهترین جواهرات خود را با طلا ۱۸ عیار برای مشتری های آگاه خود عرضه می کند. این برند سنت، مدرنیته، زیبایی و تجمل را بصورت بسیار عالی در هم میآمیزد. سر مار، بعنوان نماد بولگاری مورد توجه و خاص این برند است . شرکت بولگاری با حدود ۴ هزار پرسنل در بیش از ۱۰ کشور جهان نمایندگی داراست.

bulgari

برند بوشرون (Boucheron)

خانه جواهرفروشی فرانسوی بوشرون یکی دیگر از برندهای مشهور جهانی است که در سال ۱۸۵۸ میلادی توسط فردریک بوشرون در شهر پاریس راهاندازی شد. طراحی طلا و جواهرات بوشرون تحت تاثیر هنر آسیایی و مصری بود. یکی از دلایل شهرت این مارک فرانسوی ترکیب سنگهای جواهرِ غیر همخوان در طراحی جواهرات بود. وی اولین فردی بود که برنز و طلا را با هم ترکیب کرد .

کلام آخر

معرفی برندهای معروف طلا و جواهر

امروز در زمینه طلا و جواهر برندهای معتیر و شناخته شده زیادی وجود دارد. در مقاله حاضر سعی گردید تا برندهای برتر و معروف طلا و جواهر را به همراهان عزیز جلوه معرفی نمائیم. گفتنی است به غیر از برندهایی که معرفی شدند می توان به نمونه های مشهور دیگر از جمله ” برند هرمس (Hermes) ، برند ون کلیف و آرپلز (van cleef & arpels) ، دیوید یورمن (David Yurman) ، برند شنل (Chanel) ، برند فابرژه (Fabergé) و برند زالز (Zales) “اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *