خرید طلا, طلا و جواهر

چگونه رنگ طلای خود را تغییر دهیم؟

تغییر رنگ طلا

چگونه رنگ طلای خود را تغییر دهیم؟: طلای زرد محبوب ترین نوع طلاست. طلای طبیعی در اصل زرد رنگ است. هرچه عیار طلا بالاتر باشد رنگ زرد طلا پر رنگ‌تر است. سبک طلای زرد کلاسیک است و در ساخت انواعی مختلفی از طلا و جواهرات از گوشواره طلا ساده گرفته تا گردنبند طلا، دستبند طلا، حلقه طلا و انگشتر طلا کاربرد دارد.

خیلی از افراد فکر می کنند که فقط طلاها را می توانند در رنگ های سفید و زرد تهیه کنند. رنگ طلا و جواهرات تأثیر خیلی زیادی بر خالص بودن و خالص نبودن طلا ندارند. طلای خالص  از انعطاف پذیری و نرمی بسیار زیادی برخوردار است. گاهی اوقات نیز با بهره گرفتن از فلزهایی مانند آلومینیوم، مس، نیکل و… رنگ طلا را تغییر می دهند. خرید طلا بعنوان سرمایه به دلیل نقدشوندگی بالا از یک سو و ایجاد ارزش افزوده در اثر نگهداشت طلا از سوی دیگر و همچنین حفظ ارزش سرمایه در سایه خرید طلا، می تواند یک پشتوانه بسیار ایده آل بشمار آید.

در این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص انواع مختلف رنگ های طلا برای همراهان عزیزمان ارائه می شود. همراهان عزیز جلوه، اگر قصد خرید طلا در رنگ های متنوع، تغییر رنگ طلا، حفظ ارزش دارایی از طریق خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت و بدون اجرت، تعویض طلای به رنگ های مختلف، خرید سکه و فروش سکه در مناسبت های مختلف دارید کافی است سری به گالری‌های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر بزنید. شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه طلاجواهری جلوه) با مدیریت سرکار خانم آل محمد این افتخار را دارد که بهترین و مناسبترین گزینه را پیش روی شما بگذارد تا ضمن لذت بردن از خرید، از حداکثر سود نیز بهره مند شده و خرید انجام شده را جزء حراست از دارایی و حفظ ارزش آن تلقی نمائید.

تغییر رنگ طلا

نکاتی درباره انواع رنگ طلا

توجه داشته باشید که قیمت طلا به مقدار وزن طلا، عیار و اجرت ساخت آن بستگی دارد. رنگ طلا تأثیری در قیمت زیورآلات طلا ندارد. غالباً در ایران طلا و جواهرات به رنگ های زرد، سفید، رزگُلد و شامپاین ساخته می شوند. قیمت طلا چه از نوع زرد و چه از نوع سایر رنگ ها، مدام در حال نوسان بوده و اطلاع از قیمت لحظه ای طلا ضروری است. به دلیل استفاده از نقره در تولید طلای سبز، ممکن است با گذشت زمان با تیره شدن آن مواجه شوید. استفاده از آلیاژهای مختلف و تعیین درصد ترکیب آنها، کاری دشوار است. کارشناسان اتحادیه طلا و جواهر و حوزه کسب وکار طلا نقش مهمی در این زمینه دارند.

نقش و اهمیت عیار طلا در رنگ آن

یکی از مواردی مهمی که نقش مهمی در تعیین رنگ طلا دارد، عیار طلا است. منظور از عیار، درصد خلوص طلا است. ۲۴ عیار، هیچ ناخالصی وجود نداشته و طلا، خالص است. ۱۸ عیار، ۱۸ قسمت طلا، خالص بوده و ۶ قسمت آن از فلزات دیگر است. در طلای ۱۴ عیار نیز ۱۴ قسمت به طلای خالص و ۱۰ قسمت به فلزات دیگر اختصاص دارد. در طلایی با عیار ۱۲ عیار، نسبت طلای خالص و فلزات دیگر، مساوی است. هر چه درصد خلوص طلا کاهش پیدا کند، سختی آن افزایش می‌یابد. همچنین با توجه به آلیاژی که به ترکیب طلا اضافه می‌شود، رنگ آن نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین می‌توان چنین گفت که هر چه عیار زیورآلات طلا بالا باشد، رنگ آن به رنگ طبیعی یعنی زرد، نزدیک‌تر خواهد بود.

تغییر رنگ طلا

آبکاری طلا

برای آبکاری یا تغیر رنگ طلا می توانید یکی از چهار رنگ را انتخاب کنید و همچنین می توانید فقط قسمتی از رنگ طلاهای خود را تغییر دهید. نکته جالب اینجاست که عوض کردن رنگ طلا یا اصطلاحاً آبکاری آن ها به هیچ وجه زمان بر نیست و در زمان کوتاهی این کار انجام می شود. جواهری جلوه آبکاری طلای همراهان خود را در حداقل زمان ممکن و با کیفیت تضمین شده انجام می دهد. فرض کنید پلاکی دارید که کُل آن زرد رنگ است اما می خواهید تنها یکی از گل های روی آن به رنگ سفید باشد، باید گفت این کار به سادگی امکان پذیر است. آبکاری طلا به روش الکترولیز انجام می شود که علاوه بر حوضچه های آبکاری الکترولیز، ماژیک های الکترولیز نیز موجود است.

با استفاده از این ماژیک ها می توان قسمتی از طلا که می خواهیم رنگش را عوض کنیم، به رنگ دیگری دربیاوریم. غالباً ماژیک های الکترولیز به رنگ های زرد، رُزگُلد، شامپاین و سفید موجود هستند. علاوه بر این طلا و جواهرات می توانند رنگ های دیگری از جمله سبز، آبی، قرمز و… داشته باشند. اکثر این رنگ ها خارجی هستند و در ایران تولید نمی شوند و اگر هم کارگاهی، سفارش شما را قبول کند قطعاً هزینه قابل توجهی بابت آن، دریافت می کند. چرا که مواد تشکیل دهنده این رنگ ها بسیار گران قیمت هستند.

معرفی رنگ های طلا
  • طلای سفید

طلای سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ های طلا است.  یکی از رایج ‌ترین و محبوب ترین آلیاژی که در ساخت جواهر از آن بهره می گیرند، طلای سفید است. در واقع جواهر سازان برای درست کردن طلای سفید، فلز طلا را با فلزاتی مانند روی، پالادیوم، نقره و نیکل ترکیب می کنند. طلای سفید از مخلوط طلا با نیکل، مس و روی ساخته می‌شود. این فلزات رنگ سفید به طلا می‌دهند گاهی اوقات طلای سفید را با فلزاتی نظیر رودیوم روکش می‌کنند تا رنگ طلا سفید‌‌‌تر و درخشان‌تر به نظر بیاید.

از آنجا که برخی افراد به نیکل حساسیت دارند، به جای نیکل از پالادیوم استفاده می‌شود. پلاتین از نیکل گران‌تر است. اما اینکه واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند کمتر است. اگر پالادیوم در طلای سفید استفاده شود، دیگر نیازی به روکش رودیوم نیست.  چرا که پالادیوم نوعی رنگ خاکستری به طلا می‌دهد. قیمت طلای سفید با طلای زرد فرقی ندارد. برای آبکاری سفید طلا از فلز رودیم یا فلز رادیم استفاده می کنند. رودیم فلز سفید رنگ و درخشانی است و تنها مشکل آن این است که امکان دارد با پوست بعضی از افراد سازگار نباشد و حساسیت و اگزما برای آن فرد ایجاد کند.

تغییر رنگ طلا

  • طلای رزگلد

رنگ دیگر مصنوعات مرتبط با طلا، رنگ رزگلد است. برای ساخت طلای رزگلد از ترکیب فلز مس و طلا استفاده می شود. در ساخت این نوع طلا، درصد مس بالاتر از نقره است. به همین دلیل نیز رنگ قرمز در آن، برتری دارد. با توجه به درصد مس اضافه شده به ترکیب طلا زرد، می‌توان این نوع را در رنگ‌های مختلف صورتی، قرمز و رزگلد تهیه کرد. این رنگ معمولاً در تهیه طلای بچه گانه، بیشترین کاربرد را دارد. دلیل این امر نیز علاقه کودکان به چنین رنگ‌هایی می‌باشد. امروزه با توجه به استقبال مردم، زیورآلات طلا مخصوص بزرگسالان نیز در این رنگ‌ها تولید می‌شود. طلای رزگلد در مقایسه با طلای سفید و زرد، دارای دوام بیشتری است. رزگلد نسبت به طلای زرد و سفید امروزی‌تر بوده و قیمت آن نیز با طلای زرد و سفید تفاوتی ندارد.

  • طلای آبی

طلای آبی نیز یکی دیگر از طلاهای پر طرفدار است که برای ساخت آن از ترکیب طلای خالص با ایندیوم استفاده می شود. برای ساخت طلای آبی باید مقدار ایندیوم به کار رفته شده، بیشتر از طلا باشد. معمولا رنگ طلا و جواهرات به مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. گاهی اوقات نیز طلای آبی با ترکیب آهن یا رودیوم با طلا ساخته می شود. توجه داشته باشید طلای آبی دوام و مقاومت خیلی زیادی نسبت به طلای زرد و سفید ندارد.

  • طلای زرد

طلا زرد از رایج ترین طلاهایی است که در جواهر سازی از آن استفاده می شود. رنگ اصلی طلا، زرد است. این نوع طلا می‌تواند به صورت خالص و با عیار ۲۴ ساخته شود. اما به دلیل اینکه این نوع طلا خاصیت شکل پذیری ندارد به آن نقره و مس اضافه می‌شود تا سختی آن افزایش پیدا کند. این آلیاژها موجب تغییر رنگ جزئی طلا می‌شود اما رنگ زرد آن به رنگ دیگری تبدیل نخواهد شد. با توجه به درصد نقره و مس، می‌توان طلاهای زرد را در دو نوع طلای ۱۴ عیار و ۱۸ عیار، شناسایی و تعریف کرد. این رنگ طلا جزو محبوب ترین رنگ‌های طلا بوده و کاربرد و فروش بالایی دارد. توجه  داشته باشید که هر چقدر عیار طلا بیشتر باشد، میزان سختی آن کمتر و ارزشش بیشتر است.

  • رنگ شامپاین

امروزه صابون مد به تن طلا و جواهرات هم خورده است. این روزها رنگ شامپاین مد است به خصوص که در بین انواع رنگ حلقه های ازدواج رنگ شامپاین حرف اول را می زند. رنگ شامپاین رنگ زرد ملایم مایل به سبز است که در جواهرات بسیار خودنمایی می کند. در نظر داشته باشید که ممکن است افراد کمتری به رنگ شامپاین نسبت به دیگر رنگ های طلا و جواهرات گرایش داشته باشند.

تغییر رنگ طلا

  • طلای سبز

طلای سبز را می‌توان خاص‌ترین رنگ طلا معرفی کرد. طلای سبز از ترکیب طلا و نقره و و فلزاتی چون کادمیوم، نیکل و روی به وجود می آید. در ترکیب این نوع طلا اصلا مس وجود ندارد. طلا سبز غیر معمول‌ تر از رنگ ‌های دیگر طلا است. بیشتر از رنگ سبز در طلا برای کامل کردن طرح ها استفاده می کنند. این زیورآلات دارای رنگ بسیار ملایمی هستند، به گونه‌ای که می‌توان آنها را طلای زرد با ته رنگ سبز، معرفی کرد.

  • طلای بنفش

از رنگ‌های جذاب طلا که طرفداران خاص خود را دارد، بنفش است. طلای رنگ بنفش از ترکیب طلا خالص با آلومینیوم و ایندیوم ساخته می شود. این رنگ به خاطر مواد تشکیل دهنده‌ خود از مقاومت خیلی زیادی برخوردار نبوده و به راحتی آسیب می بینند. طلای بنفش نسبت به طلاهای دیگر فانتزی‌تر بوده و در هر طلا فروشی پیدا نمی شود. طلای بنفش به راحتی قابل سفارش و ساخت است. شما می توانید زیورآلاتی با رنگ بنفش را برای دخترهای کوچک که خواستار طرح‌های فانتزی هستند، سفارش دهید. پلاک طلا و زنجیر طلا بچه گانه که دارای الگوی خاص بوده و رنگ بنفش دارد بهترین گزینه برای دختر بچه‌ها باشد.

  • طلای سیاه

طلای سیاه، نامی است که همه را به یاد نفت می‌اندازد.  اما منظور ما همان طلا به رنگ سیاه است. در میان انواع رنگ طلا، طلای سیاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. طلا سیاه در هر طلا فروشی یافت نمی شود و نیازمند سفارشی سازی است. طلای سیاه از یک لایه روکش روتنیوم برخوردار است. این لایه روکش موجب می شود استحکام آن تا حدود زیادی افزایش یابد. طلا را با استفاده از روش‌ های مختلفی می ‌توان سیاه کرد. زیورآلات طلا با رنگ سیاه از ترکیب طلا زرد با فلز سیاهی نظیر کبالت ساخته می‌شود.

برای تولید چنین زیورآلاتی، از سه قسمت طلا زرد و یک قسمت فلز سیاه استفاده می‌شود. این طلاها در سال‌های اخیر با استقبال بی نظیری رو برو شده است. به همین سبب هم امروزه انواع زیورآلات طلا اعم از انگشتر طلا، زنجیر طلا و نیم ست طلا بچه گانه و زنانه با رنگ سیاه تولید می شود. همچنین از طلای سیاه در گوشواره طلا، گردنبند‌ طلا و حلقه های الماس استفاده می شود. قیمت این طلا هم معمولآ با توجه به وزن و طراحی آن متفاوت است.

  • طلای طوسی

طوسی نیز یکی دیگر از انواع رنگ طلا است که از ترکیب پلادیوم و طلا به وجود می آید. در واقع برای ساخت رنگ طوسی طلا باید به میزان دلخواه پالادیوم کم یا زیاد نمود. این ترکیب ممکن است هزینه های زیادی را از خود به جای بگذارد. به همین دلیل هم برای کاهش هزینه ها به جای پالادیوم می توان از ترکیبات مس، نقره و منگز استفاده نمود.

خرید انگشتر طلا

سخن پایانی

طلاجواهری جلوه فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا همراهان جلوه با هر قدرت خریدی و با هر میزان سرمایه و پس‌اندازی بتوانند نسبت به پس انداز و حفاظت از دارایی ها از طریق خرید طلا اقدام نمایند. ارائه خدمات پس از فروش و آبکاری طلا و خدمات تغییر رنگ طلا بر اساس سفارش و علایق همراهان جلوه در زمره خدمات شرکت بینان آفرینان جلوه محسوب می شود. از دیگر اهداف و برنامه های گروه جلوه ارائه خدمات مشاوره در زمینه نوع و نحوه پس انداز در زمینه طلا می باشد.

همراهان و مشتریان عزیز جلوه با همین مشاوره ها می توانند بصورت ماهانه و سالانه مبالغی از سرمایه ریالی خود را به طلا تبدیل کنند. از جمله مزیت‌های پس انداز در زمینه طلا نبود محدودیت زمانی است. در واقع در هر زمان می توان اقدام به خرید طلا یا فروش طلا کرد. ضروری است در زمان خرید طلا، فروش طلا، خرید طلای کم اجرت، طلای بدون اجرت، خرید سکه، فروش سکه و سایر مصنوعات مرتبط با طلا از گالری های قابل اعتماد و طلافروشی های دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه طلا و جواهر اقدام نمود.

موضوعی که همواره مورد تاکید رییس اتحادیه طلا و جواهر است. شرکت بنیان آفرینان جلوه(مجموعه طلاجواهری جلوه) به دلیل برخورداری از فرآیند کامل تولید تا مصرف و داشتن همزمان گالری، کارگاه، بنکداری و… بعنوان یکی از معتبرترین برندهای فعال در صنعت طلاسازی و طلافروشی، بهترین پیشنهاد ممکن را برای خرید طلا و حداکثر سازی سود ارائه می نماید. همراهان عزیز جواهری جلوه می توانند جهت بازدید از محصولات متنوع این مجموعه، به گالری و فروشگاه، سایت اینترنتی و سایر شبکه های اجتماعی این مجموعه مراجعه کرده و زیورآلات مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *